2,3,4
itelläni on kastrolin SAF-XO ja sitten oli se toinen oisko ollu X1? Tietävät varaosa liikkeessä. Toinen on kitkalukko lisäaineistettu toinen ei. Noi on täys synteettisiä, mitkä kyllä kannattaa ehottomasti laittaa. Maksaahan toi liki 20€ / L, mutta vaihto on 100.000tkm välein. Että kannattaa ostaa hyvät. Ja ite teen öljyjenvaihdon yhteydessä niin että ajan auton montun päällä hieman kallelleen, jolloin perät valuvat kokonaan tyhjiksi öljystä, tyhjennysroppu kun on sivussa, niin osa öljyistä jää perään jos auto on tasamaalla.
Etuperään, päävaihteistoon, jakovaihteistoon, menee sama öljy. Mutta taakse sitten tuo kitkalukon vaatima lisäaineistus. Ja kyllä jakolaatikko on omassa öljyssään, mutta siis samaa kun päävaihteistossa.
5.
uus putsari kiinni, ilmaruuvi auki ja lutkutetaan pumpusta niin kauan että ruuvista rupee tulee tieseliä.
6.
ilmansuodatin on ihan ok, katsoo patruunan vaan tarkasti kotelon keskelle... ettei ilma kierrä jostain raosta putsarin ohi.
8.
en muista antaako toyota mitään huoltoväliä, mutta omalla vm.91:llä oli ajettu 300.000tkm, jolloin laitoin vasta vesipumpun. Sukulaiselta hajos tuossa vähän jälkeen 300.000km. Että pumpun suhteen ei pitäis olla hätiä vielä. Jos vaihdat nesteen niin laita punanen, ns. long life neste. Kallista mutta parempaa.
+
venttiilit on itselläni 2L2 koneessa ainakin palasäätöiset, kartaanit kandee tietty rasvata, ninku ite teen aina 10.000km välein, samalla ku öljyroppua aukoo ja tulee auton alla oltua.
Kato nyt vetareiden suojakumit, ettei ole häikkäää... tuhoutuu vetarit nopeesti jos pääsee talvella kura ja paska sisään.
|