Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 03.08.2004, 14:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

"vähän kakstahti oljyä tai diiseli lisäaine..."


jjtp kirjoitteli suutinjumitukseen lääkkeitä:

Lainaus:
quote:vähän kakstahti oljyä tai diiseli lisäaine sekaan ja reilusti kenkää
Muutamalla enemmän tai vähemmän tutulla jenkkilinttadieselkuskilla on tapana lorauttaa nakuchevyn tankkiin kaksitahtiöljyä aina tankatessa. Onko 2T-öljyn tarve nykydieselin kanssa ihan huuhaata, vai onko asiassa jotakin perää? Väittävät ainakin rikittömän voitelevan niin huonosti, että vanhan moottorin pumppu kuluu ennenaikaisesti ilman 2T-öljyä. Kuulemma vähätuhkaista perämoottoriöljyä pitää olla. Itsesekoittuvan öljyn emulgoivat ominaisuudet kyllä vähän epäilyttävät, eli mahtaako saada sekoitettua itseensä myös polttoaineen seassa olevaa vettä...

Mitä hyötyä tai haittaa moisesta jatkuvasta 2T-öljyn käytöstä voisi koneelle/pumpulle/suuttimille olla ja onko eroa jos vaikka verrataan nykykoneita ja vanhempia (-60 tai -70 lukuisia)?


__________________
Jukka
Vastaa lainaten