Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.08.2008, 16:20
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Haarukka on kenties jonkunverran kulunut, mutta ei niinpaljoa, että selittäis tuota oiretta.

Nyt suoritetut koeajot pelkällä etukardaanilla, etulukko kiinni, osoittaa, että vika on etuperässä. Lukko kiinni ajelu siirsi epäilyn vetoniveliltä itse murikkaan. Eli seuraavaksi etuakseli pura-korjaa-kokoa..

Mulla tosin tuossa etupinjonissa on tuollainen 5min klappi, joten kai se sieltä pääsee jysäyttämään. Lyökö lie yli, vai mitä, mutta jos itselläsi on etukardaanissa tuonkaan verran klappia, niin ei muuta ku loota kasaan ja vianhakua toiselta suunnalta.

Minun käsitykseni mukaan tuolla jakolaatikon sisällä tapahtuvat ylihyppimiset, oli sitten kyseessä hammaspyörä tai etuvedon kytkentäpinnat, aiheuttavat varmasti niin rumaa jälkeä, että niitä ei kertakaikkiaan voi olla huomaamatta. Eli jos sulla on vähänkään useampaa kertaa tuo systeemi päässyt jysäyttämään, niin silloin kytkentäpinnoista pitäisi löytyä hyvin selvät jäljet. Mulla ei pinnoissa ollut oikeastaan mitään tavallisesta poikkeavia jälkiä.. Tosin, kyllähän puolimiljoonaa ajettua kilometriä jotain jälkiä tuonne jättää, mutta ei mitään radikaalia. Toki, tuon kytkentähaarukan vaihto on varmaan hyvä idea. Itse en sitä vaihtanut, mutta ei se sen tarpeessa näyttänyt olevankaan.

Viimeksi muokannut Nalle : 31.08.2008 16:23
Vastaa lainaten