Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 31.08.2008, 01:38
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Huh, onhan pitkä aika kun oon viimeksi tätä topikkia lukenut. Mutta nyt onneksi vähän viisaampana.
Lainaus:
Tehkäähän nyt joku semmonen tosioffarin vinssi, että auton kone käyttää generaattoria, joka käyttää sähkömootorilla hytikkapumppua ja edelleen hytikkavinssiä ja paketissa on varalla hiton isot akut jos kone ei käy niin sähkömoottori pyörii....ja lisäksi veivi. Ja joku insinööri voisi laskea hyötysuhteen.
Ei mitään järkeä. Häviöitä tulee parhaassakin tapauksessa kahdeksassassa kohdassa. Mutta omiin kokemuksiin. Tän vuoden Ladogassa törmäsin useampaan hytikkavinssisovellukseen ja lähemminkin Tapsan huollossa ollessani Voldiscon systeemiin. Pakko sanoa, että helvetin hienosti pelasi. Ilman kuormaa nopeutta on niin paljon ettei narua uskalla syöttää käsin, edes vinssin pienellä vaihteella venttiili täysin auki! Puhumattakaan isosta puolesta... Woimaa sitten tarvittaessa taas löytyi enemmän kuin tarpeeksi. Osat ei tosin ollut halvimpia käytettyjä ohjaustehostimia sun muita. Pointtina kumminkin. Hytikkavinssi on parasta mitä tiedän JOS KONE KÄY muuten oot tietty kusessa. Tähän tosin auttaa jo vaatimattomampikin sähkömoottori tai erillinen pikkupolttomoottori vaikka moottorisahasta... Mitä vain keksit.

Edit: Painosta piti vielä. Hytikkavinssi ei eroa painoltaan ainakaan huonompaan suuntaan sähköisestä ja ei se Tapsan pumppukaan normaali laturia enempää painanut. Että se siitä.

Viimeksi muokannut -MAKE- : 31.08.2008 01:40 Perustelu: Lisää dataa
Vastaa lainaten