Tuossa tuli semmoinen asia ilmi, että vika kenties voisi olla myös vetonivelen sisäkruunussa.. Eli jos kruunu on halki, pääsee vetoakseli hyppäämään boorilta yli.
Ei perkele... Pahimmoilleen on henkimaailman juttu.
Niin.. Ja minä en muuten ole kuormittanut tuota omaani hitaalla puolella läheskään niinpaljoa, kuin nopealla, eli oire voi hyvinkin ilmetä myös hitaalla nelikolla.
Edittinä
Pohditaanpa nyt oikein urakalla, kun ei muuhunkaan kyetä.
Eli jos vika olisi nelikon kytkennässä, niin silloin kytkentäpintojen pitäisi kaiken järjen mukaan olla paljon pahemmassa kunnossa, mitä ne nyt mulla ovat. Hampaathan eivät ole käytännössä kuluneet lainkaan.. Kytkentäholkkikin näyttää olevan ehyt, eli ei ole poikki tai muuta. Edelleen holkki kytkeytyy etuvedon tumpin kytkentäpinnoille aivan haitoille asti. Noh, alipainekelloa en ole vielä avannut, mutta senkin kuulemma pystyy käsipumpulla testaamaan, eli yläletku irti ja alipainepumpulla n. 0.5kgn pumppaus.. Kellon pitäisi pitää mölyt mahassaan vähintään 30 sek. Tuota ei vielä ole tullut testattua.
Seuraava mikä tulee mieleen, on etukardaanin ristikot.. Pääsevätkö väännättämään johonkin käsittämättömään kulmaan ja lukkoon, jonka sitten ampuu auki? Kardaani eI jyrise, joten en kyllä usko tuohonkaan, mutta mahdollistahan se toki on.
Seuraavaksi mennään pinjonille.. Laakeri on väljä, joten ehkä voitaisiin ajatella, että pinjoni pääsee jumittamaan lautaspyörälle ja sitäkautta ampuu jännityksen jysäyksen kanssa pihalle.. Seuraavana etuperän boorit.. Jos on boori rikki, niin silloin ei jännitys pääse laukeamaan välttämättä yhtenä jymäyksenä, vaan sarjana, mutta toisaalta, taka-akselin vetohan pitää huolen siitä, että meno jatkuu, vaikka boori pääseekin hyppäämään, kenties vain yhden boorin verran, eli siitä yksi jymähdys. Kysymys kuuluukin, mikä boori voi hypätä yli. En oikein usko perämurikan booreja.. Sitävastoin vetonivelen sisäboori, eli kruunun boori kyllä voi hypätä, jos kruunu on halki.
Oivoi..
Viimeksi muokannut Nalle : 30.08.2008 14:09
|