Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.08.2008, 08:32
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Itse kun puhdistin kennon ei koko seuraavana talvena tarvinnut koko takapuhallinta käyttää. Sinne oli pinttynyt sellainen musta pölyinen huopa ja melkein jokaisessa välissä oli havunneulasia. Niitä nyppiessä ja paineilmalla puhallellessa meni hyvä tovi, mutta kannatti.

Sittemmin tuli itsekin askarreltua HJ:n puhaltimen moottori alkuperäisen paikalle, ja rakenneltua alkuperäisen kaksinopeuksisen tilalle PWM-pohjainen portaaton nopeudensäädin. Sillä sen saa aina juuri sopivasti puhaltamaan.

HJ:n ja BJ:n puhaltimissa on samanlainen akseli, vaikka itse sovittelinkin HJ:n siivenkin sinne pömpeliin, kokeilin kumpaakin ja tuolla ilma liikkui huomattavasti haipakammin vaikka pesä ei tietenkään ihan optimaalinen reilusti suuremmalle vispilälle olekaan.

Sitten vielä sellainen nippelitieto, että vain ja ainoastaan Kanadaan viedyissä malleissa on ollut alkuperäiset ilmanpoistoaukot (sivuikkunoiden takana), joilla on ilmeisesti jonkun verran saatu nykyaikaistettua ilman liikkumista matkustamossa. Toisaalta harvassa taitaa niin tiivis BJ olla etteikö myös ns. "luonnollista poistumaa" esiintyisi.
Vastaa lainaten