Helppo homma. Löysäät vain sen koko porttaalihässäkän irti akselista (+jarruletkut, raidetangon) ja vedät pois vetareineen päivineen. Hommaa helpottaa, kun laitat jonkun kuormalavan tai vastaavan sopivalle korkeudelle, ettei tarvi kannatella. Suojakumi lähtee irti naputtelemalla jollain sopivalla tuurnalla. Uusi kumi paikalleen ja kädellä ohjaat vetarin boorit kohdilleen ja sinne sen pitäis mennä ku vähän houkuttelee. Älä käännä sitä portaalihässäkkää mihinkää, vaan suoraan pidät, kun pukkaat paikaalleen, muuten se suojakumi asettuu vituralleen.
Hanttimiehen puolella on lukon käyttövipu ja holkki, joten kannattaa laittaa lukko päälle, kun siltäpuolen vetarin vedät pois. En tiedä pääsekö se kytkentäholkki putoamaan, mutta varmuuden välttämiseksi.
On täälä käsitelty aihetta oikein kuvienkin kanssa kun vaan etsii.
|