Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe
Kysymyksiä:
Jos syylarista tulee hieman ilmaa, onko se merkki vuodosta syliteristä?
Onko vaarallista koneella, jos sillä ajaa kun on pieni vuoto?
Onko se pahvin vaihto vain työtä, eikä mitään rakettitekniikkaa?
Pitääkö pakoputken/imusarjan tiiviste vaihtaa?
Jotain erityistä huomioon otettavaa?
|
-Voi olla tai sitten siulla on järjestelmässä ilmaa jostain muusta syystä.
Nuuskaise paisuntasäiliöstä haiseeko pakokaasulle.
Joiltain korjaamoilta voi löytyä siihen testeriainetta, sen sekaan laitetaan jäähdytysnestettä autosta ja värin muutos kertoo pakokaasujäämistä jäähdytysnesteen seassa.
-Riippuu mihin se niitä nesteitä vuotaa, esim. moottoriöljyn seassa oleva vesi on kuin nestemäistä lastua laakereille.
Ja vaikka vuotaisi ulos, niin vuoto kertoo siitä ettei järjestelmää pysty paineistamaan -> alhaisempi kiehumislämpötila, tällä tosin tuskin on sinun käytössä merkitystä, et varmaan ollut menossa kiihdytyskisaa ajamaan?
Ja jos/kun vuoto letkussa ulospäin on pieni eli järjestelmä muodostaa vielä painetta niin melko varma on että se vuoto siitä suurenee kun paineen vaikutuksesta vuotoaukko yleensä suurenee.
Jos vuoto menee sylinteriin pienessä määrin, hmm...karstat ainakin lähtee k.o sylinteristä.
Joka tapauksessa nestemäärä järjestelmässä ei saa missään vaiheessa käydä vähiin, ja kukaanhan ei ota kuumia nesteitä silmille korkkia avattaessa, eihän?
-Työtä se on rakettitekniikkakin.
-Riippuu otatko niitä irti, pakkohan niitä ei siltikään ole uusia jos ehjänä irti lähtevät, suosittelisin silti. Vuotava pakosarja vituttaa ja imuvuoto voi polttaa koneen.
-Jakopään ajoitus, venttiilien säätö kannen vaihdon jälkeen.
Ei ylimääräistä hiekkaa koneeseen.
Kannenpulttien irroitusjärjestys ja kiristysjärjestys vähentää kannen oikaisun tarvetta.