Viestiketju: Kansipahvi
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.08.2008, 13:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

paljoko se kuplii... syylärin vaihdon jälkeen monesti tulee jonku aikaa kuplia jos järjestelmä ei ole ilmaantunut kunnolla, jotkut koneen on sellasia että niitä saa ajaa useamman kerrankin lämpöseksi ja käytellä lämppäriä ja ajella pitkin polkuja ja aina vaan tuntuu nestettä häviävän johonkin ja silloin tällöin kuplii... sitte se vain joskus loppuu, tai ei lopu.. nykyäänhän saa mitattua onko syylärissä pakokaasua tai putkessa glygolia.. sen tosin jo jossain vaiheessa haistaa ja näkeekin putken päästä...

kannen vaihto oon vain työtä... tosin nokkien ja nostajien kanssa saattaa mallista riippuen olla hieman katseltavaa mutta jos ei järki riitä niin jenkkipeleihin löytyy aina hyvät ohjeen johonkin painettuna...

kansi kannattaa kyllä aina kun sen irrottaa tarkistaa onko suora ja ehjä, ei maksa vaivaa laittaa huonoa tilalle, tiivistepinnat pitää putsata hyvin ja tosiaan tarvittaessa suoristaa hiomalla, ei ole kovin kallis juttu, mä maksoin kahdesta 6.2:n kannen hionnasta pari vuotta sitten kympin... kaikki tiivisteet mitkä tulee vastaan vanhassa koneessa kannattaa vaihtaa, ei tarvi sitten taas niiden takia aukoa... ja jos on vähäkään ajettu kone niin samalla ottaa ja putsaa venttiilit, vaihtaa niihinkin varren tiivisteet ja tarvittaessa putsaa seetit hiomalla tahnan kanssa

periaatteessa se kupliminen ei muuten ole vaarallista, mutta vika pahenee kokoajan vuotavan kohdan syöpyessä isommaksi... ja mitä enemmän se syöpyy sen enemmän joutuu tiivistepintoja hiomaan suoraksi.
Vastaa lainaten