Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Urria4x4
pitääkö se stefa lyödä jotenkin sinne ruuvi vaihteeseen päin, vai jääkö se siihen siinä kun on se semmoinen metalli rinkula..
|
Tässä pari kuvaa kyseisestä stefasta, vaihteistokotelosta vaijerikelan puolelta katsottuna. Metallirinkula on stefan runko, joka tulee mukana ulos, kun sen vanhan stefan kaivaa sieltä pesästään pois. Jos katsot ekaa kuvaa, niin stefan alla näkyy voitelu-uralla varustettu pronssilaakeri. Toinen laakeri on ison hammasrattaan toisella puolella, siinä avattavassa päädyssä.
Pari kuvaa, missä uutta stefaa on mallailtu paikalleen, mutta vanha on vielä siellä alla. Mallina on myös yksi samanlainen stefa nurin päin käännettynä (vasemmalla, kiristysjousi näkyy). Uudet stefat on kumitettu ympäri, niin ei näy sitä tiivisteen metallirunkoa paljaana. Kuvissa näkyvät uudet tiivisteet ei ole Toyotan varaosia, vaan mitoiltaan siihen paikkaan sopivia laakerikaupan tiivisteitä.
Uusi tiiviste naputellaan vaikka sopivaa hylsyä apuna käyttäen pesään (mielellään suoraan). Tiivisteitä laitettaessa sellainen hylsy, joka juuri mahtuu tiivisteen pesään on paras, koska painaa tiivisteen runkoa sieltä, missä kitkakin vastustaa, eli ulkoreunan läheltä. Huuli voidellaan vaseliinilla ennen akselin laittoa paikalleen ja varotaan raaputtamasta ja kolhimasta sitä tiivistettä.
Vanha pesässään, uusi mallin vuoksi pinossa päällä. Uusi näyttää kuvassa liian pieneltä, mutta työntömitta kertoo sen olevan jämpti: