Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.08.2008, 06:40
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
Minä en oikein tajua mikä nykynuoria vaivaa. Elämä tuntuu olevan kunnossa, kaikki palaset on osapuilleen kohdillaan ja silti jostain ihmeen syystä syödään nappeja ja käydään terapiassa. Siis niinku mitä? Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Toinen ilmiö on se ADHD ja muiden kirjainyhdistelmien keksiminen, kun ennen vaan sanottiin että ihminen on vilkas tai vittumainen.
Nykynuoria vaivaa meidän itsemme aiheuttama välipitämättömyys, työnteko, itse aiheutettu kiire ja mikä tärkeintä emme tee lasten kanssa niin paljon kuin ennen, emme keskustele, emme harrasta, emme kysele, katsotaan televisiota, ollaan netissä, sitähän tämä nykyaika on, miettikääs kun olette esim. mökillä ja nautitte siellä olesta, MUTTA lapsenne ei perusta pätkääkään. Itse olin miellellään vanhempien kanssa mökillä ja oli kivaa ja hauskaa, tänään kysellään että saanko minä nämä perinnöksi ja paljonkohan tästä saa kun myydään..... Napin syönti on ihan selvää, itsekkin huomannut, helposti saa kun osaa vain oikein asian esittää ja se on helpoin tapa ratkaista ongelma.
Terapiassa käydään todellakin enemmän kuin ennen, nykyään sinne pääsee helposti ja jos on jokin ongelma... Esim. nuorella kouluikäisellä menee "rakkaussuhteet" huonosti, ohjataan se terapiaan, kun ei lapsi ymmärrä miksi tekee kipeää ja opettaja ei ehdi keskittyä lapseen ja vanhemmat eivät kiireeltään ehdi. Avioero perheessä tilanne on vielä kauheampi.
ADHD ei ole vastine sille että ennen oltiin vilkkaampia tai vittumaisia.... Nykypäivän olot ovat ajaneet lapsemme tähän.
P.S Itse tiedostan tekemäni virheet ja aiheuttamani tuskan ja sen vuoksi kirjoitin tähän.

Yrittäkää edes, minä onnistuin
Vastaa lainaten