Viestiketju: Cityoffarin Volvo
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 08.08.2008, 19:25
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.570
Perusasetus

Kohta on taas kiirus


Eipä ole koppero paljoa edistynyt kesän aikana, ei ollenkaan. On mokoma vaan paistatellut päivää ja pari kertaa on kuskattu puita, siinä kaikki. Kohta olis taas parit kisailut ja pitäis värkätä mobiili sen verran kuntoon että kehtaa sätkytellä.

Spadarihan oli ihan pashana, ja siitä aloitinkin korjailun. Orkkis ämyri pois, ja ajatus oli tosiaan laittaa joku matala pikkupönttö mahan alle.
Ostinkin Simons:n soikean pikkuvaimentimen ja sovittelin sitä taka-akselin "päälle" turvaan, sinnehän se sopii ja putkistokin muotoutui ihmeen helposti. Alkukäyrien jälkeisen jouston jälkeen poikki ja pätkistä värkkäämällä putki kulkeekin aika mukavasti laatikon korvakkeen ja kässärin vierestä sinne masun alle. Ulostulo tulee sitten kai vasemmalle lokasuojaan.
Pihinä pa***aisena putken saa kuin saakin rakennettua orkkis putkesta leikkaa-liimaa-askartele malliin, pönttö tietysti piti o$taa kaupasta. Kaikkia tietysti kiinnostaa pakoputket (varsinkin Volvomiehiä...), mutta putken kuvailut suoritetaan vasta sitten kun on jotain kuvattavaa.
Nyt kävi niin että hitsimasiina ei toiminut, ja homma stoppasi siihen.

Toinen askartelu oli voimapatin ilmanotto, alkuperäinen turvetuubi tuli purettua jo kansirempan mukana ja nyt tuli sössittyä muhkea rööri katolle.
Normisettiä, eli putsarikotelo moottorikopan ulkopuolelle seinään kiinni ja siitä rööri katolle.
Kauppaan ei haluttanut lähteä, joten pihassa mötköttävä Maksalaatikko sai luovuttaa imuputken. Olikin oikein hyvin sopiva tötterö tähän projektiin, eikä ollut kallis.


Kopan läpi vetäisin orkkis alumiinirööriä ,mutta se vaihtuu johonkin paremmin käsittelyä kestävään kun semmoista tarttuu käsiin. Menee kopasta läpi tommosesta kumiseinästä joten konepellin avaaminen aiheuttaa pientä painetta putkeen.
Katolle menevä putki pitää sitten sovitella katon kanssa paikoilleen, varmaankin jää tuolleen vauhdikkaasti takakenoon kun kaaret ovat edessä ja katossa on juuri jäykisteitä etuosassa.
Pitäis vaan jaksaa poistaa loputkin maalit katosta ennen paikoilleen nostoa. Huoh.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC01722.jpg‎
Views:	584
Size:	78,0 Kt
ID:	753   Click image for larger version

Name:	DSC01721.jpg‎
Views:	604
Size:	73,9 Kt
ID:	754  

Viimeksi muokannut AVRO : 08.08.2008 19:30
Vastaa lainaten