Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 03.08.2008, 23:02
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallekoo Näytä viesti
Tätä katon läpi vientiä tässä just mietin, ettei tarvii mieletöntä reikää tehdä kattoon...

Pajeron takasivuikkonoiden takana on sellaiset ilmanvaihdolle tarkoitetut ritilät, joiden alle ja rakosista mahtuu hyvin tuomaan ainakin 2kpl 2x1,5mm2 lattamallin kaapelilla sähköt työvaloille. Vähän tuohon tyyliin:



Kattotelineitä siihen tuli yhteensä 4kpl, niin ei tarvinnut pelätä lasisen kattoluukun särkymistä.

Kattotelineen kun laittaa sopivaan kohtaan, samaten lamput siihen telineeseen. Itse pärjäsin kahdella työvalolla ja ne olivat sijoitettuna telineen reunoihin siten, että pitkää putki- ja puutavaraa sai kuljetettua koko telineen leveydeltä.

Laitoin vaihtokytkimet kojetauluun ja takaturvavöiden peitelevyyn, niin työvalot saa päälle myös takatilasta käsin. Samoin takalokasuojan päälle tein ylös käännettävän viilapenkin & työpöydän ja koko hökötyksen kohdalle katonrajaan työvalon näyttämään valoa viilapenkille. Tälle valolle tuli oma kytkimensä siihen samaan peitelevyyn.










Sähkön syötön vedin akulta tuonne peitelevyn taakse ihan vaan 5x2,5mm2 kumikaapelilla, kun sellaista sattui olemaan ennestään. Siitä oli hyvä jakaa sulakkeiden, kytkimien ja releiden avulla sähköä eri kulutuspisteille.

Auto on jo vaihtanut kotia, mutta tuollaiset vinkit oli laittaa silloisesta tekeleestä.

Saa kehittää paremmaksi ja kommentoida...
Vastaa lainaten