"Sinänsä väärien uskontojen harjoittaminen on maassamme vielä toistaiseksi vapaata. Valitettavasti vääräuskoiset eivät osaa käyttää tätä vapautta oikein..."
-Snip- (leikattu roskaa)
Ja mikäs se "väärä uskonto" sitten on? Kristinusko on tasan yksi uskonto muiden joukossa, tosin kristityt ovat maailman kovaäänisin ja ahdasmielisin ryhmä. (Sivuhuomautus, huom.)
Noituus (kaikissa muodoissaan) on vanhempi ilmiö kuin kristillisyys, mm. stonehengen rauniot todistavat tämän. Noituus on vain tullut takaisin voimakkaan antikristillisen New Age-ajattelun myötä ja hyvä niin. Suomessakin harjoitetaan shamanismia, Wiccalaisuutta ja muutamia muita vanhoja luonnon magiaan pohjaavia uskontoja.
Väärää uskontoa ei ole olemassa, jokainen valitsee tasan itse uskonsa (ja tulee sillä autuaaksi.) Kristittyjen olisi hyvä muistaa, että Buddhalainen, Shintolainen (shindo), Taolainen, Kungfutzelainen, Juutalainen, Islamilainen, jne... on tasa-arvoinen ihminen ja uskossaan yhtä oikeassa kuin ristillä teloitettua Jeesusta seuraavat ihmisetkin.
Uskonvapauslaki tehtiin suojelemaan muita kristityiltä, meillä on oikeus kaikkiin uskonnon harjoittamisen muotoihin suomessa + lupa olla kuulumatta mihinkään uskontokuntaan (ateistit ja agnostikot). Tätä lakia ei olla kumoamassa, päin vastoin. Kristillisen kirkon valtaa leikataan jatkuvasti (siirretään harrastuksia ulos kirkon piiristä, uskonnon opetus on muuttumassa ET-opetuksen suuntaan ja kirkollisveroa on pudotettu. Itse en kuulu kirkkoon, enkä maksa siis kirkolle veroa. En muuten ole edes kristitty kun olen luopunut kasteestani. Muut uskonnot syövät kristillisyydeltä valtaa, pakanuus on nousemassa uudeksi vahvaksi hengelliseksi voimaksi. Kristittyjen tulee tyytyä uskontokuntansa rajuun heikkenemiseen lähitulevaisuudessa.
Minä tunnen monenlaisia ihmisiä, tuttavapiiriini kuuluu kaksi eri koulukuntaa kannattavaa Buddhalaista (Zen-Buddhisti ja Mahayana-Buddhisti), useampi satanisti ja jopa saatanan palvojia. Lisäksi tunnen suuren joukon islamin uskoisia (turkulaisia ja Raisiolaisia), sekä erinäisiä ateisteja. Myös Wicca-noita kuuluu tuttavapiiriini. Näiden kaikkien kanssa olen käynyt hedelmällisiä keskusteluja uskosta (ja uskonnottomuudesta), jokainen näistä on luotettava ja hyvä ystävä. Samaa ei voi sanoa niistä kristityistä joihin olen matkani varrella törmännyt. Raamattuun uskovat ovat fanaattisia ja kovaäänisiä idiootteja, he kun tulkitsevat Raamattua tasan fundamentalistisesti. (Edes islamin uskoiset eivät ole yhtä innokkaita toimimaan toisten tuomareina kuin kristityt hihhuli-idiootit.)
Kristittyjen kanssa en viitsi enää edes keskustella kun kohtaan kadulla tai kun tulevat ovelle. Lyön ovea nenän edestä kiinni tai poistun paikalta eleettömän nopeasti. (Turhan innokas kristitty saa rangaistuksen henkisestä hyökkäyksestä vaikkapa lujan potkun muodossa. Minä rankaisen Suomen lain nojalla, sillä jokaisella on oikeus puolustaa itseään ahdistelijaa vastaan.)
Kannatan kaikkia uskon vapautta lisääviä lakimuutoksia. Odotan innolla, lisäksi annan täyden tukeni suomen pakanaliitolle ja uskonnottomien liitolle. Näiden järjestöjen toiminta on ainoa uskon vapautta ylläpitävä voima (ja hyödyllinen ase kristittyjä vastaan käytävässä henkisessä sodassa.)
Ja mitäs on uskon vapauden "väärä käyttäminen"? totta kai jokaisessa uskonnossa palvellaan Jumalaa/Jumalia/muuta yliolentoa uskonnon omien rituaalien mukaisesti. Noitien sapatti ei eroa tässä yhtään kristittyjen jumalan palveluksesta, ei myöskään satanistien "musta messu". Olen nähnyt auringon tervehtimisrituaalin illalla kalliolla, voisin sanoa, että sekin on muuten rituaalina tervehenkisempi kuin kristittyjen jumalan palvelus.
Jokainen uskonto palvelee jumalaansa tai jumalia omalla tavallaan ja omilla rituaaleillaan, tämä on hyväksyttävä. jokaisen uskontokunnan hartauden harjoitus on erilaista, joistakin filosofisista suuntauksista hartauden harjoitus puuttuu, mutta se on korvattu muilla metodeilla (Buddhalaiset kiistävät Jumalan olemassaolon kuten ateistitkin, mutta Buddhalaiset pyrkivät saavuttamaan meditaation avulla valaistumisen.)
Kukin uskonto taaplaa tavallaan, toiset parodioivat muiden uskontojen menoja (satanistien musta messu nauraa kristittyjen jumalan palvelukselle syystäkin.), toiset taas ovat vain omia rituaalisia palveluksiaan ilman parodiaa. Minä olen päättänyt hyväksyä kaikki hartauden harjoituksen muodot, mutta ihmisen vahingoittamista uskon varjolla en hyväksy.
Ehkä kaikkein puhtain hiljentymisen muoto on Buddhalainen tapa istua alas meditoimaan. Kamppailulajiharrastukseni aikana olen huomannut, että meditaatio ja meditatiivinen liikkuminen rauhoittaa, vaikuttaa positiivisesti terveyteen ja opettaa selkeää ajattelua. Lisäksi puhdas "tyhjä" mieli ei pelkää, se on valmis tekemään sen, mikä kulloisessakin tilanteessa pitää tehdä.
Muita hyviä hartauden harjoituksen muotoja ovat erilaiset "pakanalliset" luontoon kiinteästi yhteydessä olevat meditaation muodot, nämä ovatkin läheistä sukua Buddhalaiselle meditaatiolle. (Jota ystäväni ja opettajani ovat opettaneet.)
Myös islamin uskoisten käytännöllinen ja puhdas hartauden harjoitus on tervehenkistä ja puhdasta. Sen sijaan kritittyjen jumalan palvelus on teennäinen ja turha "näytös". No, minun ei tarvitse kristittyjen menoja katsella kun en ikinä mene kirkkoon sisään. (eikä minua haudata kirkon maahan, menen polttouuniin ja sen jälkeen tuhkat ripotellaan toiveeni mukaisesti tuulen vietäväksi tai laitetaan oman kodin takapihan maahan.)
Note! This message was posted anonymously!
|