Juu, ihan oikeassa olet tuon leveyden suhteen. Mä nimittäin katsastin autoni Jyväskylässä kanssa. Mulla on 33" x 9.5"/15. Nää on merkillisiä nää katsastus säädökset. Näitä 9.5" leveitä 33":sia verrataan niiden kirjoissa 31"x10.5"/15 renkaisiin. No kun nyt sattuu olemaan muutama tuttu katsastusmies, kysyin että millä helvetillä ne tollasen selittää, niin ei millään. Naurahti vaan ja sano että "me ollaan suomessa." No nyt kun mulla on siis rekisteriotteessa 33" korkeat pyörät, voin seuraavassa katsastuksessa kinuta 12.5" leveät otteeseen. Ihan vaan siks, koska voin toteennäyttää että rengas on yhtä korkea kumman levyysenä vaan, ja koska mulla on otteessa "lokasuojan levitykset", nää 12.5" leveät sopivat pyöräkoteloon lain vaatimalla tavalla. Siis todella merkillistä puljaamista, mutta jokainen joka on suomessa rakentanut autoja, ihan minkälaisia vaan, tietää että pitää aina välillä osata kiertää oikeaa lakipykälää oikeasta kohdin. Niin se vaan on että säädöksiä tekee täysin asiasta ymmärtämättömät ihmiset. Joka saralla, varsinkin kun kyseessä on moottoriajoneuvo taikka liikenne säädökset.