http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=697914 Vaikka tuolla oleva ongelma ei ilmeisesti johdu tämän topicin aiheesta, on siellä kuitenkin mainittu että tiheällä välityksellä toyotassa vakio-carrier joustaisi (toisaalta jotkin ovat sitä mieltä että ei jousta

)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011
Outo homma --> tilaat Rooveriin McNamara:n murikan (Toyotasta muutettu Rooveriin sopivaksi), niin sieltäpä löytyy ko. murikka???? Toisaalta, Toyohan EI ole V8 asentanut härveleihinsä, joten voiman puuttuessa myös kaikki muukin puuttuu...
Ja kuten edellä mainitsin, ei tarvetta asentaa,ELLEI lautaspyörän koko kasva suureksi (esim. 5.89 välitys).
Toisaalta, näin -90luvun alussa muistaakseni Motopark:ssa Stanujen kisassa Mustang:n ruikkaisseen pinjonin n. 50m kiihdytyksen jälkeen radalle 9" perästä. Mutta siellähän onkin VOIMAA ja PITOA samaan aikaan, jolloin lautaspyörä pääsee/joutuu antamaan periksi
|
Niin toyota ei ole asentanut kevyttä laiskaa veekasia, vaan painavan ja vääntävän dieselin.. Toisaalta roverissa pysyy renkaat maassa myös maastossa, joten se vähäinen moottorista tuleva voima ei mene harakoille

Eikait se lautaspyörä sentään kasva vaikka välitys miten muuttuisi. Tai paksuutta kasvaa eli lautaspyörä vahvistuu ja pinion heikkenee? Kovasti ainakin englantilaiset uskoo, että 3,54 välityksenkin kanssa peggingistä olis apua?
Olisin varmaan kokeillut omaankin lukkoperään tuota tein-itse-ja-säästin-malliin, mutta lautaspyörässä on nykyään sivuheittoa muistaakseni jotain 0,15mm luokkaa niin vähän hankala/turha laittaa. Mulla on yks välitys tuon lukkomurikan kanssa hajonnut ja aikaisemmalla omistajalla saattanut hyvinkin mahdollisesti välityksiä napsua ja silloin jo varmaankin carrier vääntynyt.
Paljonko roverin ja toyotan perissä on eroa carrierin, lautaspyörän, pinionin ja koko murikan paksuudessa/vahvuudessa?