Katohan kaikki raidetangonpäät läpi kun olet vauhtiin päässyt, mikä tahansa niistä voi olla väljä. Tarkasta myös panhard- tangon korinpuoleinen kiinnitys (jos on väljä -> raidetanko vaihtoon kun päätä ei pysty vaihtamaan) sekä myös akselin puoleinen kiinnitys. Akselin päässä kiinnitysreikä kuluu helposti soikeaksi kun kiinnike on niin ohuesta tavarasta tehty -> aiheuttaa tällöin woblausta jos/ kun kiinnityspultti vähänkin löystyy.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU
Lisäksi ohjausiskunvaimentimen kunto on ratkaisevaa
|
..no ei muuten oikeasti ole ihan näin. Jos ohjaus on kunnossa kaikin puolin, niin ei ravista yhtään missään tilanteessa. Ohjausiskari ei todellakaan poista ravistuksen aiheuttajaa jos jotain on vituillaan, vaan ainoastaan peittää sen!
Itse olen ajanut korotetulla XJ:llä (3½" ja 4½" korotuksilla, 31" ja 35" renkailla) ilman ohjausiskaria enkä sitä sinne aio tunkea kun ei sillä mitään tee. Ei ole ravistusongelmia ollut sen jälkeen kun pisti ohjauspuolen kuntoon ja sääti kulmat kohdalleen. Ennen sitä välillä ravisti jo vakiokumeilla ja -alustallakin.