Viestiketju: G Vanteet
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 17.07.2008, 19:44
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Itte ostin Auto-Berneriltä LT35 vm.-00> volkkarin alkuperäiset "pelti"pyörät, on kunnon materiaalia, laadukkaat ja makso 37,-/kpl(kyselin Raskoneelta vastaavan mersun vanteita mut hinta jäi 45,-/kpl)
Keskiöt irti ja offsetti sitte just sovivaksi omien renkaiden leveyden mukaan, kiitos valmiista mitasta Mikko V:lle Poriin.. ja eikun hitsaten 10" leveisiin irtokehiin+B-L
Offsettiä en nyt muista ulkoa, mutta oli aika lähellä nollaa 16/35-15 pyörillä, käytännössä niin sisällä kun mahdollista, ratti ääriasennossa mahtuu juuri pyörimään ilman hankaamista pitkittäis-tukivarteen.

Mittasin etäisyyden vanteen sisäreunasta keskiön sisäpuolen kiinnityspintaan joka on 13cm
Lainaus:
eipä taida noita 15" kehällä olevia vanteita saada sopiin sisempään kun ottaa satulaan kiinni, maks. takatila noin 100mm
Mikäs tässä nyt mättää vai onko nämä vaan mutu-mittoja? Omat vannesuunnitelmat kun on tässä mietinnässä. onko jollain tarkkaa tietoa siittä paljonko on tilaa jarrusatulan ja vanteen välissä (siis paljonko kestää vanteen tulla sisään kiinnityspinnasta)? Onko isoa eroa tässä asiassa jos käyttää 16" vannetta? kun autossa on nyt paikallaan nuo 15"x10" TML -44 et vanteet ja harkinnassa on että alanko muokkaamaan näitä vanteita vai pitäiskö hyödyntää noita 16" originaalivanteita ja leventää niitä, pihalla on muutama sarja ylimääräisenä.

Oliskohan noissa TML vanteissa varaa levittää sisäänpäin vannetta niin samalla offset pienenisi (haaveissa myös leveämmät renkaat joten vanteen leveydestä olisi vain plussaa...
Vastaa lainaten