Lueskelin tossa taas mielenkiintoisia juttuja pikkuperien kestävyydestä ja niiden vahvistamisesta.
Ongelma on että perän kuori jotenkin antaa periksi kovan kuorman tai voimakkaan shokkikuorman seurauksesta jolloin lautaspyörä pääsee vääntymään poispäin pinionista ja hammaspeikko tulee äkkiä kylään. Liekö tämä useimmiten syynä hajoamisiin ennemmin kuin se että materiaali olisi heikkoa?
Rover miehet ovat harrastaneet tämmöistä diff peggingiä eli lautaspyörää tuetaan pinion kohdalta käyttäen liukulevyä.
Harmia vaan ettei ideaa voi ilmeisesti käyttää ainakaan toyotan pikkumurikan kanssa mutta liekkö tämä voisi toimi patrolissa tai muissa vehkeissä joissa periä menee välillä kuin leipää.
Onko kukaan toteuttanut tämmöistä Suomessa ja onko kokemuksia toimivuudesta?
Aiheesta juttua ja kuvia:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_47.html
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=9440&st=40
http://forum.difflock.com/viewtopic....=pegging+diffs