Viestiketju: laturin tehosta...
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 11.07.2008, 01:32
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

POC(Piece Of Cake)
- mittaa lepojännite (ehkä 25,8???)
- KAIKKI ajonaikana käytettävät virrankuluttajat päälle (puhallin, valot ja radio)
- mittaa uudelleen kone käynnissä n.1500rpm kierroksilla jännite uudestaan. JOS on yli tuon lepojännitteen, JÄNNITTEENSÄÄDIN toimii ja akku latautuu. Jos on alle, niin sitten miettimään tarviiko säätimen vaiko laturin (ja samalla paksumman B+ kaapelin)

Ja tälle yhdelle veitikalle:
- Eli siis patrollin pitää ladata sen 28 volttia kierroksilla? Itse mittailin eilen huvikseni että paljonko se latailee niin se latas vasemman puoleista akkua (kuskista katsoen) 28,50volttia aika kovilla kierroksilla ja oikean puoleista 12 voltin akkua se latas 15voltilla.

AAARRRRGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitä varten mittailet yhden akun jännitettä, vai rakennatko 12V järjestelmää lisäksi??? --> VRT vaimolla 2 rintaa, yhteistilavuudeltaan 1,2litraa? Kiinnostaako kuinka paljon toinen on suurempi, kun molemmat on sitä mitä pitääkin ja tuntuvat hyviltä????
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten