Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.07.2008, 22:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Red face

Heh, voi vee mikä oikosulkuasentaja mäkin oon! Hauska juttu et joskus jo kauan sitten olen huoltanut vinssini eli käytin vaihteiston auki, vaihdoin rasvat ja käytin vinssin päätykopan auki todetakseni että on kun tehtaan hyllyltä vaikka on uitettu ja paljon. No kehuin sit vielä että kannatti rasvat vaihtaa kun vinssistä tuli "tupla" nopee kelaamaan ja äänikin muuttu jännästi. No perskele nythän se syykin selvisi. Olin kytkenyt ne kolme paksua piuhaa vinssille väärin niin että hiilisiltaan menevä piuha oli väärä. Käsittämätöntä että täl on kuiteski ajettu mm. finland trophyt, talvieksytykset ja monet safarit. Ainoo ongelma oli välillä et uloskelaus tilttaili ja lopulta yks piuha oli pikkasen hitsannu moottorin runkoon. Sisäänkelaus taas toimi moitteettomasti. En tiedä minkälaiset oikosulku viritykset tuol on ollut mut pyörii väärin kytkettynä aika paljon äkäsemmin ja ääni oli paha. Purku suuntaan oli vaan melkonen oikosulkuvinssi kun valotkin himmeni kun kelas vaik kuormaa ei käytännössä ole juuri koskaan. Onneks uloskelausta on harrastettu tosi vähän ja muutenkin takavinssi on sellanen katumusvinssi luonteeltaan. Nyt kun laitettiin piuhat oiken niin on tosi hiljanen ja pyörii nätisti. Eikä mitään ollu menny rikki, piti vaan eristää yks piuha uudestaan ja taas on kaikki rok ant roll. Melkein ostin jo uuden moottorin tohon. Eipä siis tämän tarinan valossa ole ihme kun multa se yks hj-61 laturikin kusahti oudosti.

Viimeksi muokannut mikjus : 10.07.2008 22:19
Vastaa lainaten