Viestiketju: Pätkä Patrolli
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 02.07.2008, 00:58
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
mitäs vahvempaa tuossa sd33t taka-akselissa on? itse olen ollut siinä tiedossa että kaikki on samoja akseleita, eri välityksiä vaan ja kitka tai ei...?
Pätkä-Patrollissa on alunperin C200 -perällä varustettu taka-akseli, joka on samankokoinen kuin etuakselissa oleva murikka.
Toisissa takaperissä on kitkalukko ja toisissa ei.
Etuperässä ei ole lukkoa, mutta takaperän kitkalukko sinne sopii, tai takaperän avoin (kitkalukoton),
vahvempi murikka (ristitapit & pikkurattaat) sellaisenaan tai esim ARB:n lukolla terästettynä sopii heittämällä etuperään..

SD33T:n taka-akseli (tai turbottoman "pitkän") on se "normaali" pitkän Patrollin H233B -murikalla varustettu pykälää suurempi taka-akselisto.
Siinä on kaikki voimansiirron osat (koko murikka, kuoret, banjo, akselit&laakerit,...) pykälää suuremmat kuin pätkä-Patrollissa alunperin.
Välityssuhde vaan on yleensä erilainen (pätkässä 4.111 ja pitkässä yleensä 4.375). Joitain varhaisempia malleja on tiheämmällä 4.625 välitykselläkin.
Mitä tiheämpi välityssuhde on, niin sitä suuremmat renkaat sinne kärsii laittaa ja pystyy vielä ajamaan suht. hitaasti pahoissakin paikoissa,
sekä katuajossa jaksaa mennä kolmosta suuremmallakin vaihteella (vrt. HJ)...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 02.07.2008 02:04
Vastaa lainaten