Itellä hyvä tilanne, kun sain "kalliin lainan"maksettua kämpästä keväällä pois ja jäljelle jäi valtionkorkotukilaina n.kymppitonni jossa korko tällä hetkellä reilun 2%.
Lainaa makselin 2krt vuodessa pois Kesä ja Joulukuussa.
Puolivuotta aina keräilin rahoja sieltä sun täältä.Välillä sain muutamankin kk:n lyhennykset kerättyä lyhyessä ajassa, niin sitten voi pitää yhen kk:n välin "keräilyssä".
Lähinnä se teki päälle hyvää,kun sai itse siirtää tililtä rahaa lainatilille kun itse sopii, eikä sieltä räpsähtänyt joka kk pois lyhennystä. Piti vaan huolen että puolivuosittain siellä oli rahaa lyhennyksen verran.
Tuolla tavalla sain järkättyä moniin hankintoihin rahaa, kun muuten ei ollut varaa.
Sitten vaan seuraavana kk taasen laitoin tilistä enemmän rahaa lainatilille.
Tietty se vaati tinkimistä muusta elämästä, että sai "tuplat" laitettua sinne.
Joillekkin taasen sopii juuri, että tililtä räpsähtää aina joka kk lyhennys pois,niin sitten näkee mitä jää.
Tottakai jos lainaa on tosi paljon niin tuo mun systeemi ei korkojen takia sovi.
Ostin kämpän 2002 Joulukuussa ja sain suht halvalla. Sen takia varmaan kammoksun kaikkia suuria lainoja.
Päätyönä päällystetään talojen pihoja, uusia pääasiassa niin usein tulee mieleen että miten ihmisillä on varaa rakentaa semmosia lukaaleja, kun yleensä talojen omistajat ovat suhtkoht nuoria ja yleensä emäntä on pienten muksujen kanssa kotona.
Pankin johtajat omistavat paljon taloja.
Onhan se niin että tämmöinen tavallinen työläinen ei mitään saa jollei pankin kautta kävele.=)
|