Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 18.06.2008, 13:00
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Eilen sain vivuston vihdoin toimivaksi. Hieman kyllä kolahtaa ala-asennossa, mutta ei voi mitään.

Eli homma ratkesi seuraavasti:
-ensin vivusto irti ja sitten vedetään moottori vivuston kera ulos yhtä kyytiä
-pyyhkijän moottorin pyörivästä varresta kuula kokonaan pois (takaa rälläköi hieman materiaalia pois, niin saa tuurnalla lyötyä pois)
-kuulan tilalle 8mm pultti (n 25mm pitkä kierre) siten, että ko pultti jää ihan moottorin puoleiseen reunaan, pultti hitsaamalla kiinni
-varsi takaisin kiinni moottoriin siten, että
-vivuston aukko suurennetaan vajaa 22 milliseksi (mieluummin vähän liian pieni)
-aukkoon laitetaan 608-kuulalaakeri (8x22x7mm, SxUxL), itse puristin ruuvipenkissä hylsyjen avulla paikalleen (maksaa 2€)
-itse jouduin suurentamaan korissa olevan lasinpyyhkijän moottorin aukkoa, jotta mahtuu viritys pyörimään
-vivusto tungetaan koloon, mutta ei aivan perille
-moottorin varsi käännetään "osoittamaan kuskin puolelle"
-moottori vivustoon kiinni laakerin läpi, kiinnitetään ison pyöreän korialuslevyn (kuten prikka, mutta pari milliä laakeria isompi) ja lukkomutterin avulla
-moottori paikalleen (tiivistemöhnää väliin, niin ei sisäpuhallin ime konehuoneesta paskaista ilmaa), ja vivusto paikalleen
-pyöräytetään moottoria pari kertaa, jotta vivusto menee nollakohtaan -> varret kiinni
-ollaan tyytyväisiä, että säästettiin 200€

Viimeksi muokannut osilpi : 19.06.2008 07:43
Vastaa lainaten