Viestiketju: Vitarasta yleensä?
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.06.2008, 22:32
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Toimiva etupään korotus on jäykkä akseli.
Risukeula on hieman työläs korottaa ja lopputulos ei ole mikään mahdottoman joustava mutta kyllä sillä alkuun pääsee.
Takapää on helpompi korottaa.

Ruoste on se isoin ongelma etujalkatiloissa maton alla, penkkien takana korin kiinnikkeiden kohdalla, takapää takapuskurin takaa, tuulilasin tolppien alapuolelta lokarien sisäpuolelta.
Muita tyyppivikoja on ruiskun boxi jossa kondensaattorit vuotaa ja syövyttää piirit.
16V kansi on lämpöarka eli ylikuumeneminen tai kuormituksen jälkeen heti sammuttaminen halkaisee sen helposti. Muuten 16V kone on huomattavasti pirteämpi. 8V koneeseen saa kyllä tuntuvasti vääntöä lisää pelkällä peltisarjan vaihdolla.

Hyvä aihio vitara kuitenkin on. Osia löytyy maailmalta jos jonkinlaista.

Kannattaa katsoa sellainen yksilö jossa on ohjaustehostin.

Itse laitoin Audin takajouset joista rälläköin sopivan verran pois että mahtui yläpää alkuoeräiselle paikalleen. Etupäähän olen tehnyt camperin korjaavat iskarin yläpään adapterit ja korotus adapterit jousien väliin.
Hyvä ajaa edelleen moottoritie nopeuksia ja 33" renkailla vie jopa hieman vähemmän polttoainetta kuin vakioilla kun välitykset osuu paremmin kohdalleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten