Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutta
Sellainenkin tuli vastaan että edessä iskunvaimentimet eivät varsinaisesti työntäneet ulospäin mutta takana taas työnsivät aika voimakkaasti. Onko nuo iskunvaimentimet jotenkin ominaisuuksiltaa erilaiset edessä ja takana? pitää varmaan mennä jonnekin "iskaripastalle" kyselemään
|
Tämä toiminee myös iskaripalstasta eli kaasuiskareissa on tuo ulospäin työntävä voima ja öljy/neste iskarit ei omine aikoineen liiku mihinkään. Käytännössä kaasut ovat yleensä hieman jäykemmät eli kovemmat ajossa mutta molempia löytyy tiukkoina ja löysinä, riippuu täysin sovelluksesta.
Kierrejousituksen kanssa iskarin vaimennus pitää olla 50/50 tai ainakin sisäänpäin vaimennustakin pitää olla reilusti. Lehtijousitetussa toimii iskarit joissa sisäänpäin ei välttämättä ole vaimennusta ollenkaan mutta aukipäin vedettäessä vaimentaa paljon. Lehtijousitetussa kun sisään päin vaimennusta aiheuttaa lehtien välinen kitka ja jotain vaikutusta oli lehtijousen lommahdusvoimallakin tjsp (ihan en muista mikä oikea termi oli

)
Ja ennen kuin kukaan kerkeää kiistämään, että hyvin toimii kierrejousitetussakin nuo enempi ulospäin vaimentavat, niin hyvä jos toimii mutta ehdottomasti paremmin toimisi 50/50 vaimentava.