Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 30.05.2008, 08:19
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Onko kukaan katsastanut HJ:hin levyjarruja taka-akselille siten, että käsijarru vaikuttaa suoraan satuloihin? Monenlaisista satuloista on puhuttu, mutta onko kukaan oikeasti tehnyt sellaista, jonka akselipainot riittää, ja käsijarru on suoraan satulaan?

Onko seuraava konversio mahdollinen? HJ:n etunavat ja levyt taakse (käykö ne sinne suoraan?), ja etusatulat myös taakse? Jarruvoiman voisi säätää säätimellä, mutta riittääkö jarrupääsylinterissä potku? Ilmeisesti siis satuloiden kiinnikkeet saa tehdä hitsaamalla? Olisi ylinmääräiset etupään osat, siksi kysyn. Tällä tavalla ei kyllä saa käsijarrua siihen.

Kuulin seuraavanlaisesta konversiosta:
-LJ:n etujarrulevyt taakse (keskireikä sorvataan isommaksi)
-takanavasta sorvataan hieman kamaa pois
-Saabin etusatulat (mutta ei saa leimattua, kun ei akselipaino riitä)
Ilmeisesti helppo ja edullinen toteuttaa, mutta virallisesti ei käy. Toki mistä se katsuri tietää, mistä autosta satulat on peräisin? Voihan sitä väittää, että ovat jostain pakusta...




VW Transporter T4 vm 97-99 takajarrusatulat. 1 mäntä, 38mm. Käsijarru vaikuttaa suoraan palaan. Tarkoitettu levylle, jonka mitat on 280x12 (jäähdyttämätön) ja 15" vanteelle. Ilmeisesti liukuva (en ole varma). Noita saisi uutena netto 95€/kpl, mutta ei sisällä kiinnitysrautoja (eli pelkkä satula).

Vaikuttaa hyvältä mittojen puolesta, onko kokemuksia? Vielä voi olla vaikeaa löytää romikselta noita kiinnityspisteitä.

Viimeksi muokannut osilpi : 30.05.2008 10:41
Vastaa lainaten