Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 23.07.2004, 15:47
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

ohjaussimpukan varsien sovittelua bj40


olen tossa jonkin aikaa miettinyt minkä ohjaus simpukan laittais bj,onko se hj varsi eteen, hilux/taro,pajero varsi taakseppäin.
toi erillisjousitetun hilun simpukka kävis kivasti jos ei olis latta jousia käännetty ja akseli siirtynyt 80mm eteenpäin.
pajeron simpukka olis myös ollut yksi vaihtoehto mutta päätin että pysytään tojo omissa osissa.
hj simpukalta lähtevä ohjaus varsi on aivan liian pitkä,ei saa mitenkään parhaalla tavalla sinne istumaan.
mikä parasta se varsien kartio boori on sama noissa simpukoissa oli simpukka tehostettu tai tehostamaton.
mitat reikien tai tappien keskeltä
hj, pituus on 17cm (kartioreikä)
fj55 17cm kartioreikä
bj40 17cm kiinteä kuula
taro 16cm nivel kartiotapilla (multa löytyy tommonen jos joku tarvii)
hilux tehostamaton 15cm kiinteä kuula
hiase tehostettu 13cm kartioreikä
ei sitten muuta kuin sovittelemaan tota hiasen vartta riittääkö pituus käännössä molempiin suuntiin,onpi muuten hiton hyvä mitta käytettäessä hj simpukkaa.
mikä parasta vartta ei tarvi alkaa lämmittelemään ja kääntelemään yhtään on valmiiksi oikeassa asennossa.
tosin kartio reikä hiasen varressa hivenen liian pieni hj välitangolle joka menee repsikan pyörälle,eipä hätää jyrsimällä se suurenee.
reikä jyrsitään niin päin että se on alaspäin kapeneva jolloin hj tanko jää varren yläpuolelle kartiotapin mutteri alapuolelle.
kaikki osat istuu todella hyvin nyt minäkin olen tyytyväinen hj simpukkaan bj keulalla



Vastaa lainaten