Mulla oli sama vika viime talvena. Kinoksessa kun neliveto päällä anto kaasua kuului jysähdys ja meno hieman hyytyi. Vika oli jakolaatikossa nelivedon kytkentäosissa. Vaihtoon meni siirtäjän haarukka ja ratas jota haarukka siirtää vastakappaleineen sekä etukardaanin laipalle menevä akseli(kun se hammaspyörä on siinä kiinteästi kiinni). Vikaa ei aluksi ollut pitävällä alustalla eli neliveto toimi, mutta liukkaalla tiellä kun polkas kaasua nelivedolla kuului jysähdys ja etupäästä katosi veto sekunniksi. Tämä vika esiintyy samanlaisena nopealla ja hitaalla nelikolla, tosin oireet tuli havaittaviksi ensin nopealla nelikolla. Vaikea paikallistaa ilman ulkopuolisia silmiä(kun 4wd merkkivalo ei tähän ehdi reagoida) ja tätä vikaa haettiin ja ihmeteltiin toyota-asentajan kanssa kun vika tuli autoon vasta jakolaatikon remontin jälkeen. Loppulausunto on että kyseiset nelivedon osat kuluvat pareiksi ja jos sieltä jotain vaihtaa joutuu vaihtaan kaikki osat, jos on yhtä huonotuurinen kuin mie oon. Mutta tiiä näistä, vanhoja autoja kun ovat hoojiit. Mun auto on hj61 vm-88
|