Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 27.04.2008, 15:12
G-man G-man ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.05
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 53
Perusasetus

Eihän kukaan kaiketi tuohon mitään sääntöjä ole vielä kirjoittanut mutta hakusessa olisi tosiaan tuollanen edullinen pikkuluokka, ja akselivälikysymykseen niin sehän on rakentajasta kiinni millasen tekee... siihen vaikuttaa tietysti onko jäykät akselit vai tekeekö esim. erillisjousitetun niin kuin mulla on tarkotus(sierra/saab), silloin ei akseli raahaa niin lähellä maata...toiset taas meinaa suitsan akseleita jne... sitä paitsi mullakin on 30"x12"/12" lähelle lapakuviota vastaavat kumit. Niin ja tehojahan ei ole rajattu isoissaluokissakaan joten miksi tässä..tuo rengaskoko rajaa kyllä tuota painoa joten ei kai sitä max.600kg sääntöäkään tarvittas..koittakaas päästä 1600kg autolla ja moponrenkailla sorarinnettä ylös...olis kyllä näky... vaikka tehoa olis kuinka..kyllä se keveys on avainsana kun ylöspäin pitäis päästä. Autoista tulis tietysti enemmän unlimitin näkösiä kuin mitään vakioautoja muistuttavia...Tuosta osallistujamäärästä ajattelisin että kun on tuollanen budjetti mopo niin jengillä olis helpompi laitteita rakennella ja jos olis tarpeeksi kevyt niin sehän kulkiskin minkä "ladan" perässä hyvänsä. Vielä jos joku tekis valmiita tai puolivalmiita perusrunkoja luokkaan niin rakentaminen helpottus lisää. Keksikääs viksummat jonkinlaista sääntöpohjaa tuolle luokalle niin eikös se siittä lähtiis kehittyyn.

Vastaa lainaten