Lainaus:
quote:
Sähkön kulutus tuskin noissakaan on se ongelma vaan moottorin ohjauksessa olevien härpäkkeiden määrä, esim. edellämainittu kaasupoljin on pelkkä potikka jonka arvon perusteella pumppu antaa soppaa+ kaikkii muut päästöjen vähentämiseen liittyvät jutut. Bensakoneeseen löytyy itse ohjelmoitavia ohjainlaitteita joilla saastevehkeistä pääsee eroon mutta sähköohjatut pumput/commonrailit yms. vaativat alkuperäisen moottorinohjauksen joka ei toimi täysillä jos jotain puuttuu kokoonpanosta.
Tyhjäkäyntiä tais Komk tarkoittaa alaväännöllä?
Klonkkarin tdi:n alaväännöstä en tiedä mutta opelixin 1.9 commonrail kone ei tyhjäkäynnillä tee muuta kuin käy, sammuu rymähtäen jos erehtyy kytkimen käytössä, eli hiipiminen ei kuulu kuvioihin.
Sittenhän näistä vääntöä löytyy kun alkaa olla ahtoja.
|
Joo toi on on kyllä totta että nykyiset commonrail dieselit on todella surkeita ihan tyhjäkäynnillä. Duuni sprinterikin stumpaa ihan varoittamatta, varsinkin jos on luistonesto päällä.
Mutta nyt menee luulemiseksi mutta luulis et lastu parantaisi asiaa hieman? Ja mulla suikassa käsikaasu helpottamassa ko. asiaa.
Eikä noiden moottorinohjauslaitteiden vesi suojaus missään tapauksessa helppoa ole joskaan ei mahdotontakaan. Mä tiedän ainakin yhden suikan jossa volsun 1,9pd tdi, tosin ei ole suomessa.
Mutta ei tollainen v6 missään tapauksessa ole huono idea. Siihen kun tökkää viellä remmarin päälle niin avot harasoo!
-sami-
Note! This message was posted anonymously!