Tarmoa täynnä kävin projektin kimppuun ja runko kuumavesipesurilla puts puts sisältä ja ulkoa. Voi sitä hiekan ja saven määrää mikä sieltä irtosi! Sitten reipas hiekkapuhallus jonka jälkeen suunnittelin vahvistukset sekä vetopisteet.
Onneksi on olemassa kavereita jotka osaavat liimata rautaa yhteen ihailtavan tehokkaasti.
Rungon takaosa tehtiin uudestaan 5 millin kulutusteräksestä ja samalla iskariputki läpivienteineen uusittiin paksuseinämäistä putkea sekä paksuja holkkeja hyväksikäyttäen.
Kuulin huhun, että auton runkoja on suojattu ruostumiselta myös kuumasinkityksellä. Eipä siinä muuta kuin puhelin rasvaiseen käteen ja soitto Kuopion Kuumasinkitykseen jossa setä kertoi runkoja sinkityn hyvällä menestyksellä. Sinkittävän pinnan täytyy olla puhdas ja öljyä/rasvaa ei sovi juurikaan jättää. Ja ns. umpiperät eli tulpatut reijät ja vatakkain hitsatut kappaleet pitää reijittää. Näillä ohjeilla kävin rungon vielä kerran läpi, korventaen rasvat ja öljyt töhöllä pois. Ei sieltä juurikaan käryä hiekkapuhalluksen jäljiltä tullut. Muutaman päivän päästä runko näytti tältä.