Minähän en toyotista niin kauheasti tiedä.
Mutta taannoin purin yhden HJ61 kolari vehkeen, jossa oli 5v laatikko.
Siitä oli kuori halki, ja itse en tarvinnut siitä kuin kytkin akselin.
Totesin että kun se vitonen on siellä perus laatikon ja jakiksen välissä, niin jotta kytkin akselin saisi irti, täytyy purkaa pää akseli ensin pois.
No, jotta pää akselin saa pois, niin jako laatikko täytyy ensin purkaa.
Tai näin ainakin muistelisin.
Joten otin lekan ja koska kuori oli jo valmiiksi halki, niin mätkin loputkin palasiksi.
Sain kytkin akselin irti, ja myin ehjän jakiksen+vitos vaihteen etiä päin.
--
Periaatteessa kun vähän käyttää järkeä, jos omistaa moista =), ja on muuten käden taitoa, niin kyllä sen ite saa tehtyä.
Manuaali on ihan helppo perus laatikko. Automaatit on lukusinäänsä.
Itsekin yhteen Ramlerin 3v laatikkoon, kun ei ykkönän pysynyt päällä.
Sorvasin Jeepin peruutus vaihteen rattaista sopivat, kun oli hammasluku sama, mitään muuta samaa nissä ei ollutkaan.
Hivenen ykkösellä kiihdyttäessä ulisee, muuten toimii ok. =D
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com