Tein ekan 6.2 turbokoneen joskus ~10v sitten ja sen kanssa tuli treenattua miten se kestää ja miten ei!! Toi sama patti on vielä nipussa ja käytössä ja hukkis on säädetty 1.2bar:iin, eli tolla 1.2barilla sitä on kiusattu mm. hankasalmen mäkikisoissa hyvällä menestyksellä!! Tosta patista on puristussuhde tiputettu ~19.5:1 ja käynnistäminen on pakkasilla pikkasen hankalaa sen takia.
Vakiomännät rupee sulamaan ilman välijäähyä 0.6barin paineella jos saa soppaa tarpeeksi ja sitä alakertaa ei riko mikään ahtopaine vaan kusevat suuttimet ja liika ennakko!! Senkin olen vahvistanut jo tohon ensimmäiseen versioon ite tehdyillä tukiraudoilla.
Nyttenkin on käytössä kax 6.2 turbokikkaraa ja toista on kiusattu veneessä jo vuosia.
Olen ottanut kaikkiin koneisiin öljynpaineen lohkon takaa siitä missä öljykello on alunperin ja sille vitsiniekalle tiedoksi että kyllä se ööli tulee siihen filtterin kautta!! Nyt on paatissa testattavana hummerin pumppu johon hinkkasin syöttömäntiin vielä iskua lisää. Paatin ahdin on hukkaportiton ja ahtopaine nousee kuorman eli nopeuden mukaan. Vanhalla pumpulla maksimi oli 0.6 bar ja saas nähdä antaako toi liikaa ruokaa??

Tossa ahdin ja pakosarjat sovitettuna paatin pannuun.
Vakiot kansipaffit lentää muuten huitsin nevadaan kun jatkuva paine on yli 1.4 bar. Kesäksi olis tarkoitus tehdä yx pannu Holset HX40 föönillä ja parin kilon paineilla kumia polttamaan! Tarttis vaan tehdä liekkirenkaat tohon lohkoon ja vielä kupariset "pahvit".