Viestiketju: ilmatikut
Näytä yksittäinen viesti
  #40  
Vanha 14.04.2008, 20:18
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Teorian aiheesta vois ehkä tiivistää kysymykseen kuin paljon paine nousee kun lämpötila kasvaa vaikkapa 20°c->120°c. Painehan aiheuttaa sen korkeuden muutoksen, joten tällä sitä voi haarukoida(tietty astian tilavuus kasvaa samalla, joten täysin oikein laskettuna menee melko monimutkaiseksi).

Iskareiden lämpenemistä voi jokainen haarukoida ittekseen omien ajojensa aikana niistä normi iskareista..

Omiani en ole sen kummemmin koetellut, mutta oman suunnistuskisa ja safarikokemuksen perusteella ei tule mieleen tilannetta jossa ois tullut ajettua muutamaa kilometriä pitempään reilulla vauhdilla perus-soratietä huonompi kuntoista tietä jossa (merkittävästi)lämpöä vois alkaa kertymään iskareihin.

Normihenkilöautolla ajettattavassa kunnossa olevalla tiellä en oikein jaksa uskoa että ilmatikutkaan alkais lämmetä.

Siirtymien tasoahan voi jokainen harkita itsekseen..


Ajettavuus tiellä metsäaasetuksilla on sitten asia erikseen, mutta maastoautostahan tässä oli kyse

Tuntuu näitä ilmaantuvan tännekkin päin niin eiköhän se selviä miten ne toimii, jos ei muuten niin pitää ite selvittää kun tulee seuraavan auton rakennus eteen, nykyinen toimii minusta sen verran hyvin että ei "parantamaan" jaksa ruveta...

Vastaa lainaten