Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 14.04.2008, 06:22
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mites noiden ketjujen kanssa käypi sitten kun parin tunnin ajelun jälkeen venyvät? Pitää kiristellä taas jollain keinoin, eli tarkemmin sanottuna napsia ketjusta ylimääräset lenkit pois.Omasta mielestäni kaikkein näppärin olisi joku yksinkertainen jousitoiminen kiristinpyörä tuonne. Antaa periksi vähän jos jokin ottaa kiinni ketjuihin ja pitää koko ajan sen ketjun kireällä. Vai mitä olet mieltä?
Jousitiominen voipi olla huono, kun se ketjun ylä ja alapuoli kiristyy ja löystyy sitämukaa, mihin suuntaan mennään. No, molemmille puolille omansa? Sillon voimansiirtoon tulee vaan hiukka liikaa löysiä, joka tulee esille röykytyksessä. Esim. pienete mättäät, joiden yli pitää vedättää, ja kun rengas on yli, pitäs moottorijarruttaa... tai jarruttaa...

Jäykkä, kiinteä, pulttikiristeinen, vedon aiheuttaman ketjun suoristumisvoiman kestävä yksipuoleinen kiristinrulla vois olla se ratkaisu, jos moista nyt toistaiseksi tarttee. Voipihan niille ketjuille tehä pienet ohjurirullat, jos ne ei meinaa löysänä pysyä paikoillaan. Kiristintä tarttee vaan, jos toi "klappi" on ongelma.

Vastaa lainaten