Nythän on niin, että saksalaiset autot ovat perseestä. Täytyy olla 
vähintään natsi, että ajaa hitler-jugend mallisella mersedeksellä. 
Saksalaisissa autoissa on juutalaisten selkänahasta valmistetut penkit. 
Kun painat ahterisi penkille, se sanoo: Gutten morgen mein herr. 
Saksalaisissa autoissa on niin onneton jousitus, että sairaalat 
käyttävät niitä munuaiskivien murskaukseen. Potilas kyytiin ja korttelin 
ympäri mukulakivillä. Kyllä munuaiset alkavat toimia, mutta hampaista 
lähtee paikat. 
Saksalainen auto toimii kuin kuin kello, paitsi, että vedettäessä kello 
lähtee käyntiin ja saksalainen auto ei käynnisty työntämälläkään. 
Japanilaiset autot ovat perseestä. Ostaisitko sinä pokemonin näköisen auton? 
Kottikärrylläkin on parempi ajettavuus kuin näillä 
japanilaisilla tuulipusseilla. Japanilaisilla on pitkät perinteet 
leijojen lennätyksessä ja paperin taittelussa. Nyt he käyttävät tätä 
osaamista autojen suunnittelussa. Kun japanilaiseen autoon on tungettu 
koko perhe, niin kenelläkään ei ole varaa pieraista, etteivät ovet 
lennähtäisi auki. Täyteen lastattu japanilaisauto on viihtyisä kuin 
käynyt piimäpurkki. Avatessa sisältö pursuaa karkuun ja 
alkaa kauhea vaahtoaminen. Miksi asentaa auto täyteen turvatyynyjä, jos 
ne eivät mahdu täyttymään ilman, että kaikki autossa olijat puristuvat 
hengiltä. Kesäisin näkee rantaleijonia, joilla on punoittava toyota-logo 
painuneena vatsanahkaan, alla lukee airbag. On taas istuttu koko kesä 
corollassa. 
Ranskalaiset autot ovat perseestä. Eikös sieltä ranskasta tule vain 
patonkia, viiniä ja homejuustoa. Tarina: 
Ranskalainen paimenpoika ajoi autonsa vuorille. Paimen läksi 
tyttöjen perään ja unohti autonsa pariksi viikoksi ulkosalle. Tullessaan 
takaisin paimen huomasi autonsa olevan homeen peitossa. Katseltuaan 
aikansa autoaan, paimen totesi sen erinomaiseksi ja siitä lähtien 
ranskalaiset autot ovat aina olleet homeessa. Onko kaikkien 
ranskalaisten autojen mallina toiminut vanha lenkkitossu? Osta hyvä 
huoltospimus, saat auton kaupanpäälle. Leijonan sukua, mutta naukuu kuin 
kissa. Pösö mainosti testimenestystään lauseella: "Parasta kyytiä", 
vaikka koko testin tarkoitus oli vain: "Edistää myyntiä" 
Italialaiset autot ovat perseestä. Ostaako niitä kukaan? Italian autot 
ovat yhtä haluttuja, kuin heidän sotilaansa toisessa maailmasodassa. 
Mitä tuollaisella pizza-uunilla tekee suomen pakkasissa, ei mitään. Kun 
italialaisessa autossa paiskaa oven kiinni, niin taatusti toiselta 
puolelta hajoaa jotain, tai ainakin maalit irtoaa. 
Kaikki auton vivut ja kytkimet ovat vahvuudeltaan suolatikun luokkaa. 
Auto kestää kuin perunalastu muurarin kourassa. Auton markkinointikin on 
todella epätoivoista: Osta Fiat Marea, saat omakotitalon kaupan päälle. 
Ruotsalaiset auto ovat perseestä. Miksi kukaaan haluaa omistaa 
muuttolaatikon näköisen auton?. Ruotsalaiset autot on niin onnettomia, 
että mustalaisillakin on varaa ajaa nillä. Jopa 4-vuotiaat osaavat 
pirtää volvoja ja saabeja, on ne sellaisia muotoilun kukkasia. Miksi 
kukaan haluaisi käännellä ruotsalaista autoa, kun puimurikin kääntyy 
näppärämmin. Maanteiden resiina joka syö bensaa siihen malliin, että kun 
vähän polkasee, niin jo on pyörre bensatankissa. Volvo on yhtä 
urheilullinen ja virtaviivainen kuin ruotsinlautta. Volvo on ainoa auto 
jonka näköismallin voit rakentaa kolmella lego-palikalla. 
Itäautot, jesus, ne vasta on perseestä. Vain idässä enää valmistetaan 
henkilöautoja joissa on yli metrin pituinen vaihdekeppi. Verhoilun 
pettäessä alkaa heinää tunkea perseeseen. Itäauton jousitus pitää huolen 
siitä, että keskustelu ajon aikana muuttuu änkytykseksi. 
Venäjällä ladoissa kasvatetaan tomaatteja, meillä niissä kasvaa 
kusipäitä. Idässä valmistetaan maailman parhaat mäkiautot. Auto voi 
käynnistyä parilla ryypyllä, kuski ei pullollisellakaan. 
Ja amerikkalaiset autot vasta perseestä ovatkin. Yhden neekerin 
kuljettamiseen vaaditaan kahdentonnin rautaläjä 5 litran moottorilla. 
Kun kääntää jyrkästi, kuljettaja lentää penkiltä lattialle ellei muista 
puristaa rattia rystyset valkoisina. Kaikki nappulat on siroteltu sikin 
sokin pitkin kojelautaa ja niiden vääntämiseen tarvitaan yhtäpaljon 
voimaa kuin traktorin pyöränpultin irrottamiseen. Aikoinaan T-fordin 
valmistuksessa käytetty tekniikka oli ainutlaatuisen edistyksellistä. 
Samaa tekniikkaa käytetään edelleen sillä erotuksella että valkoiset, 
työteliäät ja tunnolliset työläiset on korvattu laiskoilla neekereillä 
jotka unohtaa kiinnittää puolet osista ja toisenkin puolen ne kokoaa 
väärin.
--<b>