Ujellus tulee rikkoutuneista piniomin laakereista itsestään tai laakerien kulumisen myötä väärästä hammaskosketuksesta. Jos ujellus on vielä lievää, itse välitys on tuskin vielä mennyt miksikään. Jos taas kaikki kulumavälykset haluaa akselistosta pois, voi varautua koko "vetoketjun" uusimiseen. Navan vetolaipan ja murroksen välinen boori tuppaa kulumaan molemmista puoliskoista ja vetonivelet usein väljät muutenkin. Vetonivelen ja vetoakselin välinen boori ei yllättävää kyllä yleensä kulu, vaikka on pienempi kuin muut. Vetoakselin ja tasauspyörän välinen boori taas kuluu ja molemmista puoliskoista, eli isot tasauspyörät pitää vaihtaa vetoakselien kanssa. Niitä ei saa toijjotalta kuin kokonaisena settinä ja ja melko samoihin hintoihin tulee vaihtaa koko tasauspyörästö pakettina. Ja halpaa kun saippua.
timop
Note! This message was posted anonymously!
|