Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 06.04.2008, 00:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


joo, eilen illaalla hinailtiin blaze taasen kaverin talliin, tullut jo sille turhankin tutuksi tuo paikka, no toivottavasti se nyt lähtee taas vähän pelittään, edes pidempään kun tunnin verran...

ei taida muuten verotuksellisesti muuttua muuta dieselvero... pakettiautonahan tuo edelleen pysyy, sehän olis ainoa verotekninen este että haluais siihen samalla pehmoset takapenkin jos auto olis alunperin verovapaa paku, niin ei kuiteskaan ole, 2 paikkasena pysyy.


Eilen illalla irrottelin suurimman osan hiluista, joten tänään aamusta kun sain linnan kaveriksi voitiin vanha sydän nostaa pois paikaaltaan, itseasiaassa kone oli koko yön "ketjun nokassa" vaikkakin vielä paikallaan, vähän siinä iltavuoron jatkeeksi innostuin eilen ruuvaamaan vaikka hosuminen hieman kostautuikin kun ohimolla on järjetön kuhmu/ruhje kun startti vähän lipes näpeistä.


Kone saatiin pois vaikka nostovara jäikin parista sentistä vajaaksi, konehuoneessa oli mukavasti tilaa puuhastella, kovasti tuo jo olikin halunnut koneenvaihtoa kun oli jo itse auttanut löysäämällä pultteja, mm. laatikon pultit oli ihan sormikireydessä, samoin toinen koneenkorva ja pari muuta paikkaa.
vanhat koneenkorvat oli aivan entiset, nipun johtoja saa myös purkaa nyt pois ja muutenkin siivoilla.


Rungosta löytyi pieni halkeama simpukan kohdalta, josko jäänyt edelliseltä korjaajalta vähän tekemättä, hioskelin vanhat saumat pois, avasin halkeaman katkasulaikalla ja vedin uuden sauman siihen, linna vielä hitsaili vahvikkeen tukemaan runkoa.



Kun runkoaisa oli korjattu ja muut hilut purettu ja putsailtu ja ukot oli tarpeeksi cleanerihuuruissa saattoi rungon maalata niiltäosin kun sitä oli tullut putsailtua. arvatkaas joutuuko tuon etu tractionbarin siirtämään johonkin muualle uusien pakoputkien tieltä



Kunhan maali oli kuivanut, ukot ruokittu ja uuden konenekorvat paikallaan nostettiinkin jo uutta sydäntä paikalleen, se meinas mennä vähän hieromiseksi kun kone pyrki kokoajan liikaa hanttarin kyljelle, säätämisen ja rähjäämisen jälkeen kone suostui putoamaan korviensa varaan, tosin edellene vinossa, mutta pienellä hieromisella se saatiin omaan asentoonsa ja laatikko pultattua kiinni.


Siellä se nyt on, pakoputket jo saatiin paikalleen ja hitsatuksi, seuraavaksi tarvis sitten sovitella noita apulaitteita paikalleen, ja muistaa ruuvata turbiinikin kiinni...






mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...
Vastaa lainaten