kannattaa toi kulhon pinnapultti tehdä tosiaan jostakin 12.9 tavarasta, ja nimenomaan pinnapulttina että kartioprikat toimii niinkuin pitääkin. ja mitoittaa pultin sillai että kierrettä ei tule ollenkaan ohjausvarren kohdalle, muutoin 12mm pultista ei ole vahvuutta jäljellä kuin alle 10mm kun kierteen osuus vähennetään pois.
kaverille on tehty kunnollisesta eväästä pinnapultit em. menetelmällä ja hyvin on kestänyt 18" leveetä kitkarengasta käännellä hydroassistentin avustamana. ja apparin puolella on kaksi kynkkää päällekkäin eli pinnapultti on vielä orkkista pitempi, ja nekin on kestäneet. ja jos hajoaa niin varaosina on samasta eväästä tehdyt korvikeosat aina mukana.
varmaan aika suuri osa ongelmista tässä kohden johtuu kiireessä tehdyistä hätäapukorjauksista jotka jää pysyviksi kunnes taas hajoaa, ja sit taas korjataan joillakin paskoilla pulteilla ja jopa ilman kartioprikkoja. ja sit ihmetellään kun ei kestä vaikka ei ole mitään edellytyksiäkään kestää.
|