Auttaa aika mukavan näköisesti kiinnityksen tekemisessä tuo suitsan syvä vati, eli saa sen ympäri menevän pannan siihen kuoren päälle jämptisti. Mazda-rangeriin kun tein vähän vastaavaa, niin piti hitsata kiinnityskorvakot akselin kuoreen ja niistä pulttaamalla kiinni. Panssaria varten on kolme korvaketta ja yksi kulma on kiinni traction barin korvakkeessa. Siinä on se pellistä prässätty vati aika matala, niin ei ole kunnon reunaa, mihin kiinnittää.
Semmoisen 8mm paksun ja n. 10cm leveän suksen tein, joka nousee sekä eteen että taakse, jotta liukuisi kiven ja kannon yli paremmin. Kovin samanlainen on, kuin Jani_202:n kuvissa näkyvä alarauta, hieman vähemmän mutkia tosin. 16mm keppiraudasta taivuttelin sivulle vielä tuet, jotka on samalla myös suojahäkkinä suksen sivulla. Takaa tökkäisyn ottaa vastaan banjon alakaareen vastaava, suksen yläpinnassa oleva kaareva olake. Pari senttiä hökötys vie maavaraa banjon alta, mutta ei ole haitannut ainakaan vielä.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|