Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 25.03.2008, 18:56
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 470
Perusasetus

Mielenkiintoinen kysymys johon on monta mielipidettä.

Aloitetaan siitä "työpuolesta", se on männän sivu joka on pyörimissuuntaan, siis joka
menee edellä. Työtahdin aikana paine "painaa" sen sivun sylinterin seinämää vasten.

M-renkaiden raon asettaminen johonkin tiettyyn kohtaan on enempi "uskon asia" kun
että asialla olis jotain väliä. Tapana on ettei niitä aseteta samaan kohtaan ja ei suoraan
pyörimisuuntaan. Se ettei samaan kohtaan on enempi ettei päät raapisi mahdollisesti jälkiä
sylinterin seinään ensi käynnistyksessä ollessan samassa kohdassa. Vaikka tästä mallia:



Tässä on laitettu puristus renkaiden urat suoraan poikittain, itse en laittaisi, mutta tästä
on monta mielipidettä.

Edellisen harrastuksen parissa avasimme moottorin pari kertaa alle minuutin käytön jälkeen ja
totesimme m-renkaiden pyörineen sinne tänne. Aina ne kyllä aseteltiin huolellisesti.

Öljyrenkaiden asennus voisi olla oheinen:



Jos kummastelet miten päin renkaat tulee, on yläpuoli usein merkitty pisteellä tai vastaavalla.
Älä "pyöräytä puristus renkaita mäntään, käytä m-rengas pihtejä tai vahvoilla peukaloilla venytä
rengas männän yli uraan. Oljyrenkaan ohuet renkaat asenna "pyöräyttämällä". Jos homma hakusessa,
harjoittele vanhoilla osilla, renkaat katkeaa helposti.

Olethan mitannut että uravälys ja päittäisvälys on OK. Onhan rengasuran pohja puhdas.

Toivottavasti auttoi.

Juha

Vastaa lainaten