Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 23.03.2008, 18:59
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jarrunestetta on, mutta oli aika epämääräisen näköistä kun oli jotain nöyhtää seassa.
Milloin vaihdettu viimeksi? Parin vuoden välein olisi hyvä vaihtaa, kun se menee huonoksi. Vanha neste on tummaa ja sameampaa verrattuna uuteen, joka on kirkasta.

Lainaus:
quote:
Rummut oli auki takaa ja silloin huomasi että pumppaamalla rupes takana jarrut liikkumaan.
Ilmata yritin samalla mutta ei tullu jarrunestettä paineella ilma reiästa.
Jos poljet jarrua ilman rumpuja, ei sinne isoa painetta tule, kun ei ole vastusta. Jospa ilmaruuvin reikä oli täynnä kuraa tai ruostetta, eikä siksi tullut mitään siitä, kun löysäsit ilmaruuvia.

Lainaus:
quote:Ja hihnat oli kyllä loppusuoralla.
Tekee juurikin sellaisen "pumppaamalla vasta pitää"-ilmiön, jos takajarrujen automaaginen säätö ei toimi. Kengät pääsee etääntymään palautusjousen voimalla rummuista niin kauas, ettei ensimmäinen polkaisu saa niitä rumpuun kiinni. Kaikki taakse poljettu neste ei ehdi heti palautua ja toinen polkaisu saakin kengät rumpuun kiinni.

Minkälainen säätösysteemi Opelissa/Isuzussa on, automaatti vai ihan perinteinen käsisäätö? Onko joku kierretanko, jossa on haarukat päissä kenkiä vasten ja kierreosassa rataspyörä, jota vasten nojaa joku jousiteräksinen peltilispake? Siis kenkien palautumista rajoittava tankosysteemi, joka pitenee itsekseen sitä mukaa kun kengät kuluu? Puhdistus ja sopiva voitelu voisi saada automaattisäädön taas henkiin.

Se jarrupolkimen tahmea palautuminen kuullostaa enemmän sitten pääsylinterivialta tai jarrunesteessä on jotakin vierasta sotkua mukana. Kyllä sen pitäisi nopeasti palautua.


Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten