Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 22.03.2008, 19:09
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mulla meni viikko selvitellä hieman samalla tavalla oireileva sähkövika -88 rangesta. Sulake 13 (muistaakseni) paloi heti kun virrat käänsi päälle. Eka ilta varovaista hapuilua josko se löytyis helposti, no ei löytynyt.

Seuraavana päivänä kojetaulu auki ja lämppäri pois. Rintapellin takana se paksu vihreä johto sulakkeelta haarautui 7 ohuemmaksi vihreäksi johdoksi, ja yksi haara oli se sylttytehdas.

Kuskin puolella konehuoneen etukulmassa oli tyhjä liitinpari, ihan kuin olis vasemmanpuoleiselle paisuntasäiliölle varaus, just samanlaiset liittimet kuin siinä jäähdytinnesteen varoitusvalossa on. Liittimet olivat koria päin, ja luukaksesta huolimatta sähkö kulki.

Niin se loppuviikko meni kojetaulua kasatessa, suomisähköihin piti tehdä muutama parannus.

Joskus siis tarvitaan sitä perinpohjaisempaa "jos sitä ei ole todistettu toimivaksi, niin se on potentiaalisesti viallinen" kaavaa vianhaussa.

Tämä siis siihen jäähdytysnesteen merkkivaaloon liittyen.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten