Lainaus:
quote:
varaosia kyllä meneekin vakio akseleilla =D
vm.91 Hilux 4WD
vm.91 L200 4WD
|
Onko sulla henkilökohtaista kokemusta kyseisistä 10 uraisista tikuista, vai esitätäkö ihan kansantarinoihin perustuvaa faktaa kun tulee jo toinen kommentti samaan suuntaan?
Sulakkeiksihan ne jotkut noita väittävät - eipähän hajoa mitään kalliimpaa. Noita saa aika kohtuurahalla Briteistä läjän varastoon. Toinen vaihtoehto tosissaan rankempaa käyttöä varten on vaihtaa tilalle ne vahvemmat 24 uraiset tikut ja valmistautua sitten murrosten korkkaamiseen, mutta nekinhän voi tietenkin päivittää. Seuraavanahan sitten matkalla vihreämmille metsästysmaille onkin sitten kardaanit/jakis/loota/kytkin - perät kyllä kestää. Sulakkeet ne löytyvät noista muistakin vehkeistä, mutta osat on japaninihmeissä jostain syystä aikalailla kalliimpia. Briteissä on miljuuna varaosapuljua ja hajolaa, joista osaa saa tilattua halvalla!
Järkevällä käytöllä 10 uraisetkin kestävät pitkään. Jos offailua harrastaa tiukemmin kannattaa kuitenkin ne varapalikat pitää varastossa.
Itsehän siis en harrasta tiukempaa offausta (kisoja) tuolla kulkupelilläni, eli kommenteissa kannattaa siinä mielessä pitää suodatin päällä. Ajelen vaan omaksi huvikseni metsästys- ja makkaranpaistoreissuilla vähän huonommillakin poluilla.
Autovalinnasta itsestään:
Kannattaa miettiä hommaako kaasaripelin vai EFIn.
Kaasaripelit on luotettavia ja niiden vaihteisto (LT95) on pomminvarma paketti.
1986-1989 3.5EFIn moottorinohjaus on vähän vanhempaa perua kuin nuorempien ja lievästi sanottuna ne ovat epäluotettavia (tosin voihan sen rakennella vaikka sitten Megasquirtilla uusiksi). LT77 vaihteisto todennäköisesti korkkaa jossain vaiheessa pääakselin ja jakiksen ensiörattaan spoorista. Kun taas jakis (LT230) itsessään kestää. Automaagisenakin näitä saa, vm. 86 ZF-loota on muistaakseni hieman heikompaa tekoa kuin nuoremmissa.
90 eteenpäin (3.9EFI) moottorinohjaus on sitten jo tuoreempaa eikä ihan niin vikaherkkää, mutta manuaalinen jakolaatikko kannattaa offailua varten laittaa noista 1986-1989 malleista, kun näissä nuoremmissa on viskolukollinen jakis, joka offikäytössä ei ehkä ole se haluttavin.
<center>****************************************** *************************
For the intellectually challenged - Range Rover

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products."
RR 3.9EFI Vogue automatic, 1990
RR 3.5EFI Vogue manual, 1986 - ex
************************************************** *****************</center>
Edited by - TimoV on 22/03/2008 11:20:28