Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.03.2008, 13:51
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Perusasetus

[quote]
keskusteltuani Kokkolassa erään ammatikseen purjeveneitä tekevän henkilön kanssa häneltä oli lähtenyt otsanahka irti epoksihartsin käytöstä johtuen.
[quote]

Olen jorma hyvä täysin samaa mieltä tuosta asiasta. Noihin lasikuituaineiden erittäin suureen myrkyllisyyteen ja niiden kanssa pelailun ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan terveysongelmaan, muidenkin aineiden kuin epoksimuovihartsin osalta, on kyllä olemassa muitakin ratkaisumalleja sekä huomattavasti ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja joista juuri sinulle silloin kun pikaisesti ehdittiin nähdä, koitin puhua, silloin kun niin kovasti asiaa pelästyit, ja joka syynä nyt mm. poissaoloonikin on ollut(ja joka poissaoloni ei kuulune olla syynä mihinkään muihin ongelmiin, kuten esim.
y h t e i s t y ö n p ä ä t t y m i s e e n).

Kurkatkaa hyvät ihmiset tuo tähän alle myöhemmin editoitu linkki niin pääsette kaikki asiaa joukolla pelkäämään. Olisiko ideani sittenkään aivan älytön? Olen asiassa tosissani.Tuolle alalle tullaan vielä laatimaan ympäristötuki/verohelpotusjärjestelmäkin ennemmin tai myöhemmin. Jope tiedät niin paljon amerikkalaisten autojen historiasta ja kuitukorien valmistuksesta, niin miksi kiellät pois tuon ko. asian olemassaolon? Olet aito kyläseppä ja monista asioista perillä, ihmettelen, miksi et ole jo ollut ensimmäisten pioneerien joukossa tuota asiaa edistämässä, kun joissain asioissa kuitenkin olet ollut tunnetusti hyvinkin rohkea ja ennakkoluuloton.

[quote]
Olen erikoistumassa 30 luvun korien ja osien valmistukseen.
[quote]

Tuota en ole todellakaan kyseenalaistamassa ensinkään.Itse olisin halunnut erikoistua vanhojen maastureiden korvausosien valmistukseen mutta kun en ole päässyt muottien lähellekään viime aikoina. Niin kauan kuin muistan, on jope noitten rodien kanssa eri tavoin puuhaillut, ja hän tietää niistä käsittääkseni hyvinkin paljon, mies on ollut erikoistunut erittäin tarkoin vanhoihin jenkkeihin jo 70-luvulta lähtien. Kysymyksessä on myös henkilö, joka on äärimmäisen lahjakas taiteellisilta kyvyiltään, ns. kuvanveistäjätyyppi, ja aidosti suuri taiteilijaluonne muutenkin. Rodit ovat hänelle samalla tavoin ns. "sydämen asia ja intohimo" aivan kuten ovat nämä isopyöräiset nelivetoiset biodieselkelpoiset hyötyajoneuvot joillekin. Nämä oman alansa erikoismiehet harrasteajoneuvoasioissa ovat mielestäni tavallaan eräänlaisia kansanperinteen vaalijoita ja ajoneuvohistorian ylläpitäjiä, väriä ja hyvää mieltä maanteille tuoden. Hyvällä asialla olet jope autoasioissa ollut ja mielestäni teet tärkeää työtä kaikkien yhteiseksi hyödyksi, joskus olisi vaan hyvä ottaa hieman rauhallisemmin ja tehdä yksi asia kerrallaan valmiiksi asti.
[quote]

[quote]
Harmittaa että alennuin tuollaiseen sanan vaihtoon UCB :n kanssa.Hän olisi voinut soittaa ja tiedustella noista osien valmistuksesta ennen noita kirjoituksiaan
[quote]

No mitäs minä olen tässä aiemmin yrittänyt tehdä, muuta kuin että päästä keskusteluyhteyteen kanssasi? Olen samaa mieltä siitä, että kunnollinen keskustelu henkilökohtaisesti kasvotusten niistä asioista, mitkä kenenkäkin mieltä mahdollisesti painavat, olisi huomattavasti parempi tapa selvittää asiat, kuin yksipuolinen ärtymyksen ja totaalisen ymmälläänolon seurauksena sytytetty selvitys- ja vastinepyyntösisältöinen ensimmäiseen iskuun vastaava sanasota, mutta mitä muuta voin tehdä, kun et ole suostunut kanssani keskustelemaan? Korostan edelleen, että olen käsittääkseni oman osuuteni asioissa hoitanut ja halunnut edistää asiaa, joka olisi yhteisesti kaikille hyödyllinen. Itselleni nuo asiat, joista olen tuolla ylempänä kritiikkiä esittänyt, eivät ole se pohjimmainen syy näihin keskusteluongelmiin kanssasi. Onhan tässä kumminkin ihan hyvin pärjätty ainakin omasta mielestäni mutta hyvä nuo on ollut tuoda esiin jo ilman puhdistamiseksikin. "en voi tehdä BJ:n osia nyt ainakaan kuukauteen", oli ainoa esitettämäsi kommentti, kun itse esiintoin asiani, että ei puuttuisi kuin lokarit helsinkiin menevästä keulasta, ja jiiveellehän osat on periaatteessa valmiina, noita tehtyjä sivupaloja vaan en suostu priimana ja priiman hinnalla kenellekään lähettämään.
Näen koko asiakokonaisuuden henkisen kasvun mahdollisuutena ja lähes pelkästi rakentavana silti edelleenkin.

[quote]
Kävin tänään Tampereella ja tapasin erään asiakkaan isän ,joka sanoi ettei UCB:tä ole saanut puhelimeen.Siinä oli todellakin muotit kuukauden tyhjänä.Ehkäpä asianomainen selvittää itse minkävuoksi oli puhelin kiinni 31 vuorokautta.
[quote]

Sitä asiaa, että olin 31 vuorokautta tavoittamattomattomissa, en ole ollenkaan kiistämässä tai salaamassa, päinvastoin, tulette huomaamaan että tulen tuomaan asian hyvinkin näyttävästi vielä esille. aihe tuntuu kylläkin olevan tämän hetken suomessa jo poliittisestikin niin "kuuma peruna", että siihen on otettava näköjään hyvin varovainen lähestymiskanta, jos meinaa kyetä vähäiset ihmissuhteensa säilyttämään. Harmi sinänsä, koska suomella olisi ns. "etulyöntiasema", mikäli toimisimme nopesti ja reippaasti asioiden edistämiseksi.
Ko. asiaan on merkittävässä määrin tulevaisuutemme hyvinvointi ja menestys kytkeytyneenä jo tilastotiedonkin valossa. Tämähän on myös hyvä esimerkki asiasta, josta käytävää avointa ja rehellistä keskustelua pelätään, ja jota yritetään vältellä aivan samoin, kuin lähes kaikkien muidenkin tosiasioiden tunnustamista, niitä edelleen maton alle piilotellen ja lakaisten. Osien myöhästelyyn voinee olla muitakin syitä. Arvostan erittäin paljon ja aidosti sinua, jope siitä, että olet pystynyt puhumaan kanssani niin avoimesti pellavan käytöstä kuituteollisuuden ympäristöystävällisenä ja erinomaiset ominaisuudet omaavana raaka-ainelähteenä. Google ja biomuovi, jospa se vielä siitä parempaan suuntaan lähtisi. Kanvaasi ja vernissa on myös varmaan aika hyvä hakusana. Eipä muuta.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten