Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 08.03.2008, 16:11
JariJ JariJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.03.08
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 37
Perusasetus

Heureka !

Kannoin autotallista ulos 2 vrk ladatun akun ja asensin autoon.Käynnistin ja moottori lähti käyntiin.Kevyesti kaasua antaen annoin sen käydä normaalilämpöiseksi ja sammutin. Uusi starttaus ja taas käyntiin, neljä kertaa kokeilin käynnistystä ja ongelmaa ei enää ollut.Fuel-cut-off rele jäi etupenkille ja hyppyjohto sen tilalle, auto toimii.

Erityiskiitos TimoV:lle ja muille neuvoja antaneille.

Vika oli ilmeisesti TimoV:n neuvojen mukaan Fuel-cut-off vacuum switch:ssä,tai releessä , lisäksi huomasin ( kun sain auton käyntiin ), että kun puolan neg.liittimeen koskee heilauttaen siitä lähtevää johtoa,moottori alkaa pätkiä. Puolan neg.navassa on naaraslattaliitin,jossa on jatkona pieni mustaosa,jossa uroslattaliittimet molemmissa päissä, osa on neliön mallinen,muovia ? ja siitä lähteen johto Fuel-cut-off releen pohjaan ( nasta 30 ). Mikähän tämän mustan muovi?osan virka oikein on.Vai onko se vain adapteri,koska releen pohjasta (nasta 30) tuleva mustavalk.johdon päässä on myöskin naaraslattaliitin ?. Toinen asia minkä myös huomasin oli, että Throttle Potentiometrin liitin on ilmeisesti huonossa hapessa, silä sitä liikuttaessa ja taivutellessa suuttimien naks-ääni avautessa kuului tai ei kuulunut, kun sytytysvirta on päällä ja vivustoa liikutteli. Pitänee siis vaihtaa liitin uuteen.Potentiometri lienee itsessään kunnossa ?.

t. -JariJ-, kyllä siinä V8:ssa on todella kiva ääni

Edited by - JariJ on 08/03/2008 17:50:40
Vastaa lainaten