Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 06.03.2008, 18:14
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Joo, tuo Hiivatin 3,5 on aika yleisesti käytösse ollut, myös muissa kuten Rangessa.

Mulla oli -76 mallin Wagoon, jo vuonna -78 Hämeendiesel laittanut tuollaisen ja tottakai Jeepin oma 3 lovinen ja 3,54 välitykset, niin ei sillä mitään tehnyt.

Tuollaista Patukan tekniikkaa ei kovin moni ole tainnut laittaa. Sehän on tunnetusti heikko kone.
Tojo 12H-T ja laittaa HJ61 vaihteiston ja jakiksenkin, siinnä olisi järkevä ratkaisu.

--

Yks tuttu laittoi Cedricin 2,8 jatkeeksi TH350.

Se oli jotain 6 tai 8 mm levyä josta teki adapterin eli siihen teki reiät, jotta sen sai pultattua koneeseen kiinni.
Ja toiset reiät jotka kävi laatikon kaavelin jakoon.

Sit sorvas sopivan adapterin jolla vetolevyn ja turbiinin sai kammen päähän kiinni.

Helppoa kun vain on vehkeet jolla tehä tai tuntee sorvareita jotka suostuu ilta hommina väkertää, kallista teetättää normaali tunti hinnalla.
Ja vaatii vähän mielikuvitusta/oma päistä järkevää rakentelu taitoa.

Tuo paketti tuli takavetoon joten jakolaatikkoa ei tarvinnut istuttaa.
Mutta 350:hän niitä saa mistä vain.

---

Ja koneen korvakot on helpot kun sopivasti käyttää orggis korvakoita ja sit vähän säveltää oman mallin mukaan.
Kunhan muistaa taas käyttää järkeä, että ei oo juosten kustu.

Esim, mulla tohon yhteen Dodge+12H-T projektiin tuli, Dodgen tyynyt ja toisella puolen Toyotan korvakkoa apuna käyttäen, ja toinen puoli täysin oma valmiste.
http://kuvablogi.com/nayta/658192/
http://kuvablogi.com/nayta/658191/

Ja Jeep-Bedfordissa, rungosta pulttaa irti ne Jeepin rungon puoleisetkorvakkeet ja tein tilalle uudet joihin laitoin Scanian kumityynyt.
Ja moottorin puoleiset korvat täysin oma valmiste.
Vähän huonosti kuvista näkee.
http://kuvablogi.com/nayta/662169/
http://kuvablogi.com/nayta/662170/

______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Vastaa lainaten