Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.03.2008, 18:15
Guest

Perusasetus

Lainaus:
quote:
Oletko kyselyiässä? Millään kysymyksilläsi ei ole mitään tekemistä tämän keskusteluketjun aiheen kanssa.

Mitä noihin yksityiskohtiin tulee, näkee heti, että olet tarkoitushakuisesti yrittänyt etsiä muka "hankalia" Raamatunkohtia ja lisäksi tulkinnut niitä väärin - sitäpaitsi jätit viitteet Raamattuun pois, eli et oikeasti ole edes lukenut Raamattua.

Koska viestisi ei edes liittynyt millään tavalla aiheeseen, en rupea edes vastaamaan tuollaisiin tarkoitushakuisiin kysymyksiin. Miksi minä näkisin vaivaa, kun et itsekään viitsinyt edes tarkistaa ko. asioita ensin Raamatusta ja hakea noille väitteillesi edes mitään perusteita.
Kyllä minä Raamattuni olen lukenut ja jotain ymmärtänytkin. Kyselyikä on muuten koko ikä. Miksi ihmeessä tiedonhalun jossain vaiheessa pitäisi loppua? Olen utelias ja kiinnostunut asioista ja siksi sinulta kysyin niitä. Eivät nuo kysymykset mitään hankalia ole, vaan ainakin minusta selkeitä. Halusin vain vaihtoehtoisen näkemyksen ja herättää sinua ajattelemaan vauhkoamisesi sijaan. Kyllä sinä nuo mainitsemani kohdat Raamatussa tiedät, eli miksi turhaan viitteitä antaisin. Asia olisi eri, jos olisit ollut Raamattua lukematon ja siitä tietämätön. Et vain haluaisi kommentoida niitä laiskuuttasi tai ylimielisyyttäsi.

Minä en väittänyt mitään, vaan esitin kysymyksiä. Kiitos muuten antamistasi vastauksista. Esittämieni kysymysten tarkoitus oli yrittää osoittaa, kuinka ihminen ei yksinkertaisesti pysty täydellisesti toteuttamaan kaikkia Raamatun käskyjä. Myönnän toki, että olivat huonoja esimerkkejä mutta pointtini tuli varmaan kuitenkin selville. Senkin sinä tiedät mikä Raamatussa olevien käskyjen tarkoitus on, eli ei siitä sen enempää. Ja toinen kysymyksieni tarkoitus oli yrittää saada sinut ymmärtämään, ettei sinulla/teillä ole ole yksinoikeutta totuuteen. Voitko muuten ystävällisesti antaa "oikean" tulkinnan noista kohdista jos kerta minun tulkintani oli väärä. Vaikka en edes esittänyt mitään tulkintaa. Olen ihan vilpittömästi utelias ja tiedonhaluinen, eikä tarkoitukseni ole rienata.

Itse ketjun aiheesta ei minulla ole mitään sellaista sanottavaa, jota ei tässä olisi sanottu. Ugh, olen puhunut.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten