Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 03.03.2008, 23:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Paljon siulla tulee tuo jakolaatikon pahka alemmas muuta panssaria? Noi kuvat laittoi taas miettimään asiaa uudestaan ja sitten parin neuvoa antavan jälkeen alkoi idea päässä muokkautua. Tein orggis palkkiin etupuolelle kymmenen senttiä leveän luiskan ja takapuolelle vajaa 30cm leveän levyn joka ulottuu jakolaatikon takareunan yli. Koska jakolaatikkoa on tiputettu pari senttiä alemmas paremman kardaanikulman takia, joutui panssariin tekemään viisi senttiä alempana olevan möykyn jakolaatikkoa varten. Kuvia pitäis varmaan ottaa niin saisi tästäkin selityksestä jotain selvää. Panssarin/palkin lisä kiinnitykset tein korin palkin ulkolaidoille mutterit (2kpl molemmin puolin) hitsaamalla. Panssaria ei tarvitse nyt irrottaa kokonaan esimerkiksi vaihteiston öljyphjan irroittamista varten, vaan takimmaiset kiinnityspultit voi jättää paikalleen ja panssarin kääntää alas pystyyn noiden pulttien varaan. Vaihteistö- ja jakovaihteistoöljyn pois laskemista varten tuli tehtyä kolot.
Onko kuvia tuosta sinun versiosta? Tuo oman modatun version "pahka" ei ole kuin sen 25mm alempana, aika tarkkaan sen verran tuo 242 roikkuu 231:stä alempana kun on vähän isompi. Tosin jos tarkkoja ollaan, niin panssarin matalin kohta on ylempänä kuin alkuperäinen laatikon tuki.

TC droppia en itse käyttäisi pidemmän päälle, se on enemmän väliaikaiskorjaus kuin pysyvä ratkaisu takakardaanin ongelmiin - ainakin jos tiellä ajaa paljon. Sinullakin kun korotusta on 4.5" (?), niin alkaa olemaan takakardaanin kulma jo aika jyrkkä. Jakolootan keston kannalta parempi olisi hommata SYE- kitti + tuplaristikko kardaani, kun eivät kuitenkaan _aivan_ mahdottomia maksa.

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten